طلاب حوزه علمیه قم پای صندوق رأی رفتند

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، از ساعت ۸ صبح چهارشنبه نهمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در مدرسه فیضیه آغاز و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت. در این انتخابات حدود ۴۰۰ نفر از فضلا و اساتید حوزه علمیه قم برای ۲۲۱ کرسی در ۱۴۷ حوزه انتخابیه کاندیدا شده اند […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، از ساعت ۸ صبح چهارشنبه نهمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در مدرسه فیضیه آغاز و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت.
در این انتخابات حدود ۴۰۰ نفر از فضلا و اساتید حوزه علمیه قم برای ۲۲۱ کرسی در ۱۴۷ حوزه انتخابیه کاندیدا شده اند که طلاب و فضلا می‌توانند با حضور در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه به منتخبین خود رأی دهند.
ملاک تعداد نمایندگان برای حوزه‌های انتخابیه از ۱۰۰ طلبه تا ۲۰۰ طلبه یک نماینده، از ۲۰۰ تا ۴۰۰ طلبه دو نماینده، از ۴۰۰ تا ۸۰۰ طلبه سه نماینده و ۸۰۰ نفر با بالا ۴ نماینده خواهند داشت.
ادامه نهمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در روز پنجشنبه ۲۹ دی ماه در محل مسجد حضرت زینب (س) پردیسان از ساعت ۱۰ صبح لغایت ۱۸ برگزار خواهد شد.
رئیس ستاد برگزاری نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در حاشیه برگزاری این انتخابات در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: همراه داشتن کارت شناسایی یا شناسنامه جهت رأی دادن طلاب الزامی است و برای جلوگیری از ازدحام برای هر استان صندوق جداگانه ای در بخشی از مدرسه فیضیه تعبیه شده است.
حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال با بیان اینکه سال گذشته ستاد نهمین انتخابات مجمع نمایندگان با حکم رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تشکیل شد افزود: این انتخابات باید تا پایان سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شد چرا که دوره فعالیت مجمع ۴ ساله است اما به دلیل شرایط کرونایی و مهاجرت طلاب به شهرهای خود این انتخابات به تعویق افتاد.
وی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ نفر از فضلا و اساتید برای نمایندگی طلاب در نهمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم کاندیدا شدند افزود: حدود ۴۰۰ نفر از داوطلبان تأیید شدند و مابقی نیز از ادامه حضور در انتخابات انصراف دادند.

منبع : مهر نیوز