ظرفیت های کازرون انعکاس رسانه ای ندارد

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت‌الاسلام محمد صباحی در خطبه نماز جمعه این هفته کازرونضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری و شهادت اباعبدالله الحسین (ع) گفت: در آستانه ماه محرم، استان فارس آماده استقبال از پنج شهید تازه تفحص شده مدافع حرم است که قافله سالار این شهدا، سردار شهید اسکندری است و به همین […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت‌الاسلام محمد صباحی در خطبه نماز جمعه این هفته کازرونضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری و شهادت اباعبدالله الحسین (ع) گفت: در آستانه ماه محرم، استان فارس آماده استقبال از پنج شهید تازه تفحص شده مدافع حرم است که قافله سالار این شهدا، سردار شهید اسکندری است و به همین مناسبت مراسم گرامیداشت این شهدا گرانقدر روز شنبه در مسجد شهدا کازرون برگزار می‌شود.
وی با اشاره به شخصیت شهید اسکندری گفت: شهید عبدالله اسکندری از همرزمان شهید احمد متوسلیان و از فرماندهان دلاور در جنگ هشت ساله دفاع مقدس بوده اند که بعد از جنگ مدیرکل بنیاد شهید استان فارس شده و در سال ۹۳ در سوریه به اسارت گروه تروریستی داعش درآمدند و به دست این گروه تروریستی به درجه شهادت نائل شدند، ایشان اولین ایرانی بود که داعشیان سرش را بریده و به نیزه زدند که شب گذشته پس از سال‌ها پیکر پاکشان به وطن بازگشته است.
امام جمعه کازرون ادامه داد: در همان ایام شهادت سردار اسکندری گروه تروریستی داعش با در خواست مقدار قابل توجه‌ای پول از خانواده ایشان حاضر به تحویل پیکر پاک این شهید به کشور شدند ولی خانواده این بزرگوار حاضر به پرداخت هیچ هزینه‌ای از بیت المال جهت تحویل و بازگشت پیکر این شهید گرانقدر نشدند.
حجت الاسلام صباحی با اشاره به مراسم شب‌های پایانی در دهه اول ماه محرم گفت: از سالیان گذشته با پیشنهاد حجت الاسلام شهید محمد خرسند، امام جمعه پیشین کازرون تمامی هیئات مذهبی از هر محله و کوی در شب هشتم محرم در مکان میدان شهدا کازرون تجمع و مشترکا عزاداری می‌کردند که این نشان از همبستگی و اتحاد عزاداران و عاشقان امام حسین (ع) در شهر است.
صباحی با تقدیر از مدیریت بحران شهرستان گفت: خوشبختانه در باران‌های سیل آسای هفته گذشته شهرستان کازرون هیچ خسارت جانی نداشته که این نتیجه زحمات و برنامه ریزی های مدیریت بحران شهرستان است که اگر از قبل پیش بینی و برنامه ریزی نمی‌شد شاید خدای نکرده در شهر خودمان نیز شاهد خسارت کلان و حتی خسارت جانی مخصوصاً در بخش‌ها و روستاها می‌بودیم.
وی ادامه داد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر آبخیزداری را دستگاه‌های مربوط جدی بگیرند، مانع سیل و ریزگرد شده و مفید برای کشاورزی است که فرسایش خاک در بلندمدت خطری بزرگ‌تر از کمبود آب است.
امام جمعه کازرون ضمن گرامیداشت هفته خبرنگار متذکر شد: جایگاه خبری شهرستان در سطح کشور، جایگاه ضعیفی است و متأسفانه ظرفیت، پیشنیه فرهنگ و اخبار روزمره شهرستان به خوبی منعکس نمی‌شود. باید اخبار شهرستان کازرون حتی در عرصه کشوری و بین المللی به صورت عالی منعکس گردد. از این رو از فرماندار محترم خواستاریم ایجاد دفتر مرکزی خبر را در اولویت کار خود قرار دهند زیرا حمایت از حوزه رسانه موجب داشتن پتانسیل رسانه‌ای برای پیشرفت شهرستان می‌شود.
وی ادامه داد: بنده به عنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی و شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان، به کسانی که در فضای مجازی مسئولین را به ناحق و بدون آگاهی کامل تخریب و باعث تشویش اذهان عمومی می‌شوند هم تذکر می‌دهم. زیرا بهتر است صادقانه و مستقیماً بدون تخریب ایرادات به خود مسؤولین گفته شود و راهکار نیز به آنها داده شود تا نتیجه مطلوبی حاصل گردد.
امام جمعه کازرون افزود: تصور کنیم کازرون خانواده ما و مسئولین و شهروندان اعضای خانواده ما هستند، درست نیست ایرادات هریک از اعضا را در فضای مجازی جار بزنیم. ما باید در فضای مجازی شهرمان را سرافراز و سربلند کنیم، اگر همشهریان انتقادی از عملکرد مسؤولین شهرستان دارند به بنده به عنوان امام جمعه، نماینده محترم و فرماندار محترم مراجعه فرمایند و تذکرات را اعلام کنند تا ما بتوانیم مطالبات و ایرادات را در کمال آرامش پیگیری کنیم.
وی در پایان ضمن بیان لزوم حمایت از رسانه‌ها، از فعالان مجازی خواستار امید آفرینی در شهر و بین مردم همچنین حمایت از مسئولین دلسوز نظام و بیان ظرفیت‌های شهرستان شد.

منبع : مهر نیوز