عقب ماندگی در زیرساخت‌ها علت مشکلات خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، جواد قناعت سه شنبه شب در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده خراسان جنوبی اظهار کرد: عقب ماندگی‌های تاریخی در حوزه زیرساخت‌ها و همسایگی با کشوری که مواد مخدر دنیا را تأمین می‌کند، علت‌های اصلی مشکلات و آسیب‌های اجتماعی خراسان جنوبی هستند. وی با بیان اینکه امیدواریم شاهد حضور […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، جواد قناعت سه شنبه شب در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده خراسان جنوبی اظهار کرد: عقب ماندگی‌های تاریخی در حوزه زیرساخت‌ها و همسایگی با کشوری که مواد مخدر دنیا را تأمین می‌کند، علت‌های اصلی مشکلات و آسیب‌های اجتماعی خراسان جنوبی هستند.
وی با بیان اینکه امیدواریم شاهد حضور هدفمند، پر شور و معنی دار مردم در برنامه‌های دهه مبارک فجر و مراسم روز ۲۲ بهمن باشیم، تصریح کرد: عقب ماندگی‌های تاریخی سبب ایجاد مشکلات بسیاری در خراسان جنوبی شده است و این موضوع باعث عدم تمایل سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در استان شده است.
وی با اشاره به اینکه عقب ماندگی در زیرساخت‌ها و ترانزیت مواد مخدر از مسیر ایران سبب مهاجرت جوانان و نخبگان از روستاها به شهرها و از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ شده‌اند، ادامه داد: قاچاق سوخت یکی دیگر از مشکلات موجود در استان است که هر چند در ماهیرود سختگیری می‌شود اما از مرزهای خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان قاچاق سوخت با خودروهای شوتی انجام می‌شود.
به گفته وی این کارگروه تا کنون مصوبات خوبی داشته است و از ۱۹ آسیب شناسایی شده در کشور در بعضی از آنها در رتبه‌های بالا قرار داریم.
وی با تاکید بر این موضوع که در دولت سیزدهم تاکنون اتفاقات بسیار خوبی افتاده است، گفت: در موضوع آسیب‌های اجتماعی نمی‌شود همه استان‌ها را یک شکل مدیریت کنیم و خواستار آن هستیم که خراسان جنوبی در تأمین اعتبارات مورد نظر باید به شکل ویژه دیده شود.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر به استقبال رئیس جمهور آمدند، گفت: حدود ۱۰۳ هزار نامه در این سفر جمع آوری شد.
وی تاکید کرد: از حدود ۸۲۰ هزار نفر جمعیت استان، یک هشتم آنها مشکل اقتصادی و معیشتی دارند.
قناعت خواستار اختیارت ویژه و تمهیدات خاص به استان‌های خاص کشور مانند خراسان جنوبی و افزایش این اختیارات شد.