عمل به تعهدات برجامی تنها در صورت لغو تحریم ها امکان پذیر است

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت الاسلام جعفر طزری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته خیرآباد ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به اینکه در آستانه تاسوعا و عاشورای امام حسین (ع) قرار داریم، افزود: امیدوارم از معارف بلند این ماه بهره‌مند شده باشیم. طزری بیان کرد: ملت و جامعه‌ای که […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت الاسلام جعفر طزری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته خیرآباد ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به اینکه در آستانه تاسوعا و عاشورای امام حسین (ع) قرار داریم، افزود: امیدوارم از معارف بلند این ماه بهره‌مند شده باشیم.
طزری بیان کرد: ملت و جامعه‌ای که با فرهنگ حسینی (ع) زندگی کرده باشد و زندگی کند، هرگز دچار ذلت و ترس و نا امیدی و بن بست نمی‌شود، امام حسین (ع) با قیام خود به مردم کرامت عنایت کرد، زیرا یزید و یزیدیان قصد داشتند جامعه را همچون خود به حیوانیت و کمتر از آن تبدیل کنند.
وی اضافه کرد: آنچه امروز در غرب مشاهد می‌شود نمونه‌ای از حکومت یزید در به انحطاط کشیدن بشریت است، بشری که به تعبیر قرآن خلیفه خدا در روی زمین است، کارش به جایی می‌رسد که امروز حرکات و افعالی از او سر می‌زند که حیوانات آن را انجام نمی‌دهند.
خطیب جمعه خیرآباد گفت: جمهوری اسلامی در راستای اقدام متقابل، اقدام به نصب و گاز دهی سانتریفیوژهای پیشرفته «آی. آر. سیکس» کرد، غربی‌ها بعد از خروج آمریکا از برجام به هیچ تعهد خود عمل نکردند و حال که آمریکا خواستار ورود به برجام است بدون آنکه عامل عملیاتی نشدن برجام را معرفی کنند خواستار پایبندی جمهوری اسلامی به برجام هستند.
طزری عنوان کرد: جمهوری اسلامی زمانی حاضر است به برجام عمل کند که طرف مقابل طبق برجام تمامی تحریم‌ها را لغو نماید و جمهوری اسلامی آن را راستی آزمایی کند در غیر این صورت برای رفع نیازهای خود به انرژی هسته‌ای این صنعت را ادامه خواهد داد و تحت فشار و تبلیغات روانی دشمن از منافع خود کوتاه نخواهد آمد و راه اندازی نسل جدید سانتریفیوژهای نشانه این عزم و اراده است.
وی افزود: سفر بن سلمان به فرانسه و سفر بایدن به عربستان نشان داد حقوق بشر فقط ابزاری برای حفظ منافع غرب است در حالی که بن سلمان عامل قتل خاشقچی روزنامه نگار منتقد می‌باشد اما فرانسه به‌علت نیاز به انرژی و همچنین فروش تسلیحات حاضر شد با او دیدار کند و چشم بر جنایت و جنایات او در یمن ببندد زیرا امروز منافع فرانسه در گرو ارتباط و مذاکره با آل سعود و بن سلمان است.