غربالگری ۶۶۰۰ مسافر در مبادی های مرزی استان آذربایجان غربی

امیر جعفرزاده در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس در تشریح طرح مشارکت در طرح مراقبت بهداشتی مسافران مبادی مرزی رسمی همراه با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: از ۲۵ اسفند سال ۹۹ تا امروز عصر ساعت ۱۶ فروردین ماه، از ۶ مرز زمینی و هوایی استان ۶ هزار و ۶۲۶ مسافر وارد […]

امیر جعفرزاده در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس در تشریح طرح مشارکت در طرح مراقبت بهداشتی مسافران مبادی مرزی رسمی همراه با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: از ۲۵ اسفند سال ۹۹ تا امروز عصر ساعت ۱۶ فروردین ماه، از ۶ مرز زمینی و هوایی استان ۶ هزار و ۶۲۶ مسافر وارد استان شده اند.
وی ادامه داد: در طی این ۲۱ روز غربالگری، ۶ هزار و ۴۰۷ مورد تب سنجی، ۵ هزار و ۱۲۲ تست فوری، ۲۹۰ مورد مشکوک و ۲۱۱ مورد تست PCR در مرزها انجام گرفته که توسط نیروهای هلال احمر غربالگری صورت گرفته است.
جعفرزاده افزود: در این طرح، ۱۸۵۶ بروشور به منظور اطلاع رسانی به مسافران درباره پیشگیری از بیماری کرونا و ۴۰۹ ماسک در میان مسافران ورودی در مرزها توزیع شده است.
وی مطرح کرد: همه مسافرانی که قصد ورود به کشور از طریق استان را دارند، در زمان ورود از پایانه مرزی بازرگان، مرز رازی، مرز سرو، فرودگاه بین المللی شهید باکری، مرز تمرچین و مرز کیله توسط ۱۵۸ نفر تیم‌های مراقبتی هلال احمر استان آذربایجان غربی غربالگری می‌شوند.