فاجعه تورمی ایجادکرده‌اند/بیت المال را ازحلقوم مفسدان بیرون میکشم

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری عصر امروز(شنبه) در سومین مناظره تلویزیونی گفت:عمده مشکلات کشور گرانی و تورم است به ویژه در حوزه خوراکی و پوشاک این تورم تشدید شده و مردم را بیچاره کرده است. تورم سال ۹۰، ۱۵ درصد و سال ۹۹، ۳۹ درصد و به صورت نقطه ای […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری عصر امروز(شنبه) در سومین مناظره تلویزیونی گفت:عمده مشکلات کشور گرانی و تورم است به ویژه در حوزه خوراکی و پوشاک این تورم تشدید شده و مردم را بیچاره کرده است. تورم سال ۹۰، ۱۵ درصد و سال ۹۹، ۳۹ درصد و به صورت نقطه ای و مستمر ۵۹ درصد است. این فاجعه ای است که دولت آقای روحانی ایجاد کرده است.نقدینگی از ۶۰۰ هزار میلیارد تومان به ۳۵۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده یعنی تقریبا شش برابر شده، پایه پولی از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان به ۵۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است که باید آقای همتی پاسخ گو باشد.

وی اظهار داشت: دولت تلاش دارد تا از تورم و جیب مردم  ارتزاق کرده و خود را اداره کند. بنده در کوتاه مدت با مدیریت نرخ ارز و مدیریت نرخ بهره بانکی و در بلند مدت با اصلاح ساختار بودجه و شفاف‌سازی، اصلاح ناترازی بانک‌ها و حذف نقدینگی، در سال اول تورم را به نصف کاهش خواهم داد.

با مفسدان گردن کلفت درگیر شده‌ام

وی گفت: امروز رقابت بین غارتگران و غارت شدگان است. تلاش دارم که صدای مظلومان و غارت‌شدگان باشم. مفاسد و بی‌عدالتی بسیار بالاست. تلاش داشته‌ام که با گردن‌کلفت‌ها درگیر شوم، با دادستان تهران، وزیر ۲۰ سال پیش اطلاعات، وزیر نفت، معاون رئیس‌جمهور و برادر رئیس جمهور طرف شده ام غیر از این هم، چاره‌ای برای برخورد با فساد نیست.

زاکانی ادامه داد: باید ریشه فساد را خشک کرد. در دولت اصلاح و اقدام ریشه فساد را خشک خواهم کرد. با دستان خالی امروز مقابل مفسدین ایستاده ام.راه را بلد هستم. شبکه هایی که در دولت مجلس و دستگاه قضایی شکل گرفته بود، می شناسم و ریشه فساد را خشک می کنم.

پول های ناحق را از حلقوم مفسدان بیرون می‌کشم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: برخی واگذاری‌ها در دهه ۷۰ و ۸۰ صورت گرفته که یک قلم ۲۵۰ هزار میلیارد تومان به سه برادر داده شده که آن را از حلقوم مفسدان بیرون خواهم کشید.

وی افزود: علت رکود اقتصادی، رویکرد غلط دولت است که به خارج از کشور تکیه کرده بود. بنده جهش تولید را ملاک قرار خواهم داد که در این راستا تأمین مالی، مقررات زدایی، مالیات و بیمه، صادرات، نظام توزیع را سامان خواهم داد.

زاکانی تأکید کرد: در راستای شفافیت، مقابله با فساد اقتصادی و رانت‌خواری، باید تمرکززدایی و هویت دادن به شهرستان‌ها را برنامه ریزی کرد. برنامه استان ها و برنامه نظام مسائل شهرستان ها را تنظیم کرده ام، مسائل ۴۵۱ شهرستان را برای تمرکززدایی احصاء کردم.

تا پایان سال اول دولت الکترونیک ایجاد می‌کنم

وی گفت: در راستای ایجاد شفافیت، دولت الکترونیک را مستقر خواهم کرد که تا پایان سال اول این اقدام انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: رانت در دولت انجام و اصلاح به هیچ وجه وجود ندارد. ساماندهی یارانه پنهان و آشکار امری مهم است. در سال ۹۷ سازمان برنامه اعلام کرد که۶۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان است، شدت انرژی را باید مهار کرد این یارانه را ساماندهی می کنیم.

سیزدهمین نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: یارانه آشکار امسال ۲۵۵ میلیارد تومان است. این را مستقیماً به سمت مردم خواهیم برد.

دولت اقدام و اصلاح ماهانه به ۷۰ میلیون نفر بن کالای ۴۰ هزار تومانی خواهد داد

وی ادامه داد: دولت اقدام و اصلاح ماهانه به ۷۰ میلیون نفر بن کالای ۴۰ هزار تومانی خواهد داد، سه دهک پول نقد دریافت می کنند یک دهک ۲۵۰ هزار تومان، یک دهک ۲۰۰ هزار تومان و یک دهک ۱۵۰ هزار تومان که همه این پول در بودجه امسال هست و حواله به غیب نمی دهم.

زاکانی گفت: نرخ بیکاری موجود، نرخ بیکاری اعلام شده و دقیق نیست. ۶ میلیون و ۷۰۰هزار شغل طی زمانبندی مشخص ایجاد خواهیم کرد. سال اول ۵۰۰هزار شغل تا پایان چهار سال.

۵ میلیون و ۲۰۰ هزار مسکن در ۴ سال خواهم ساخت

وی اظهار داشت: ساخت یک میلیون مسکن تکلیفی است که مجلس مشخص کرده است.سالانه ۳۰۰هزار مسکن حمایتی خواهم ساخت و در پایان سال پنج میلیون و ۲۰۰هزار مسکن ساخته خواهد شد. یک میلیون و ۲۰۰هزار حمایتی است که ۶۰۰هزار برای زوج های جوان و ۶۰۰هزار برای خانواده های محروم است.

* بخش دوم مناظرات؛ انتقاد از برنامه‌ها

زاکانی گفت: دولت روحانی و کسانی که در این دولت کار کرده اند، مظهر نخواستن و نتوانستن هستند. مشکل ما دروغگویی است. اگر واقعا پینوکیویی در عالم واقع در کسوت این آقایان پیدا می شد، باید دماغش چند دور، دور کره زمین می چرخید.

وی با بیان اینکه دولت با مردم صادق نیست و دروغ می گوید، گفت: آقای همتی آبان ۹۸ گفت که نرخ بنزین ۴ واحد درصد روی تورم تأثیر دارد. البته بعدا اعلام کردند که بنده با افزایش قیمت بنزین مخالف بودم و این کار را بدترین اقدام می دانستم.

همتی از دولت خواست قیمت بنزین به لیتری ۵ هزار تومان افزایش یابد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با در دست گرفتن برگه ای اظهارداشت: آقای همتی! چرا به مردم دروغ می گویید؟ این نامه رسمی شما است که به امضای حضرتعالی رسیده است. شما ۳۱ شهریورماه درخواست کرده اید که قیمت بنزین ۵۰۰۰ تومان و قیمت نفت گاز ۱۰۰۰ تومان شود تا دولت کسری بودجه اش را جبران کند.

وی تأکید کرد: مردم، من اینجا آمده ام تا نگذارم سر شما کلاه بگذارند. گذشت آن زمانی که سر مردم کلاه می گذاشتید.

بانک مرکزی میزان ذخایر ارزی را در اختیار صندوق بین المللی پول قرار داد؛ بزرگ ترین خیانت را کردید

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: اصرار مملکت را به صندوق بین المللی پول داده اید، این بزرگترین خیانت به کشور است. میزان ذخایر ارزی، ذخایر در دسترس و ذخایر غیرقابل دسترس را به صندوق بین المللی پول اعلام کرده اید، همین کار باعث شد که کشور دچار بزرگترین چالش ها شود.

زاکانی افزود: به مردم دروغ نگویید. دوره این حرف ها گذشته است، شامورتی بازی هم نمی توان کرد. با بی کفایتی موضوع بنزین را دنبال کردید. رئیس جمهور گفت صبح من فهمیدم که قیمت بنزین افزایش یافته، بی کفایتی از این بالاتر وجود دارد؟

اخراجی مجلس را به دولت آوردند و حقوق نجومی دادند؛ با پُر رویی نجومی، مواجه هستیم

وی با بیان اینکه خسارت های نجومی در  ۳۰ سال اخیر از امثال شما خورده ایم، تصریح کرد: آقای مهرعلیزاده، بحث از دولت اصلاحات می کرد، باید بدانید که کرسنت ۵۳ میلیارد دلار عدم النفع داشته است. چندین میلیارد دلار خسارت داشته است. یا اطلاع ندارید و می گویید، یا جای دیگری در کره زمین زندگی کرده اید.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: کارت سوخت را برداشتند و ۱۵۰ هزار میلیارد تومان بالغ بر سه برابر هزینه مسکن مهر به کشور ضرر زدند.

زاکانی تصریح کرد: حرف های سیاسی مشکل کشور را حل نمی کند. اگر حرف سیاسی خواستید بزنید، بیایید به شما یاد بدهیم چه بگویید که گرفتار نشوید.

وی با بیان اینکه امروز با بانیان وضع موجود مواجه هستیم، گفت: فردی را از مجلس بیرون کردهایم، رفته است ۸۵ میلیون تومان از بیمه سرمد متعلق به دولت حقوق گرفته است، آقای همتی چه کسی باید پاسخ دهد؟

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: با دلار نجومی، سکه نجومی، حقوق نجومی، اختلاس نجومی، نقدینگی نجومی و پررویی نجومی، مواجه هستیم. مگر اینجا کهکشان راه شیری است؟
منبع : مهر نیوز