فتنه ۸۸ پیامدهای سنگینی داشت/ ایستادگی مردم پای انقلاب

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت‌الاسلام علی ثقفی شامگاه یکشنبه در نشست بصیرتی به میزبانی سالن اجتماعات دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان بابیان اینکه فتنه ۸۸ را می‌توان در لایه‌های مختلفی تحلیل کرد اما یکی از آن‌ها برخورد تمدنی بود که این ماجرا با اسلام و انقلاب داشت، بیان کرد: بصیرت دینی به معنای […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت‌الاسلام علی ثقفی شامگاه یکشنبه در نشست بصیرتی به میزبانی سالن اجتماعات دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان بابیان اینکه فتنه ۸۸ را می‌توان در لایه‌های مختلفی تحلیل کرد اما یکی از آن‌ها برخورد تمدنی بود که این ماجرا با اسلام و انقلاب داشت، بیان کرد: بصیرت دینی به معنای شناختن دو مدل تمدن در تاریخ است.
وی با بیان اینکه در قبال فتنه ۸۸ ایستادگی مردم ما دیدنی بود، افزود: ماجرای فتنه ۸۸ یک ماجرای برخورد نظام سلطه نشسته روی یک تمدن با یک جریان تمدن الهی است در یک اختلاف داخلی، پای بیگانگان باز شد کسانی که پای نظام سلطه را باز کردن و بعد غفلت یا تجاهل کردن هزینه سنگینی را به‌جای گذاشتند که پیامد این هزینه سنگین این بود.
مسئول بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی کشور بابیان اینکه ما در مسیر تمدنی خود در انقلاب اسلامی که فصل جدیدی از تاریخ ما و تاریخ معاصر و منطقه در جای خودش است، بیان کرد: حرکت تمدنی با انقلاب شروع شد، در مرحله دولت سازی قرار گرفت که درواقع مرحله بعد جامعه اسلامی است که به دست دولت اسلامی ساخته می‌شود. یعنی مسئولانی که این خودآگاهی تاریخی و تمدنی اسلامی را داشته باشند باید چرخ حکومت را بچرخانند.
ثقفی بابیان اینکه امروز باید خودآگاهی و منطق در مسئولان کشور وجود داشته باشد وگرنه ما نمی‌توانیم چرخ حکومت را به روانی به جلو پیش ببریم، بیان داشت: گروهی که این نظر را ندارد و این دوگانگی و عدم تفاهم در آن‌ها وجود دارد ما در انقلاب دهه ۶۰ و ۷۰ را گذراندیم و امروز می‌دانیم افراد همین مجموعه کسانی هستند که به غرب تمایل دارند.
وی افزود: این افراد در دهه ۷۰ حاکم شدند و نتیجه آن‌هم آشوب‌های فقرا و محرومان شد اما مردم در دهه ۸۰ مسیر را عوض کردند لذا این جریان برآشفت و منطقش هم این بود که اگر من نیستم کسی دیگر نباید باشد لذا تقلب را در ۸۸ بیان کردند و به ریشه‌ها و پایه‌های مردم‌سالاری ضربه زدند.
مسئول بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی کشور بابیان اینکه جریان فکری و اندیشه‌ای درواقع همان اندیشه تمدنی است که تقریباً در قبال آن‌یک غفلت عمومی وجود دارد، گفت: خودآگاهی تاریخی و تمدنی را باید در حوزه و دانشگاه ایجاد کرد، این هویت ملی و دینی در تاریخ ما و در منابع وجود دارد، اولین کاری که ما باید در گام دوم انقلاب انجام دهیم در این حیث تمدن سازی می‌بایست بازیابی هویت تاریخی باشد لذا در این راه همه ما با هر رشته‌ای مسئول هستیم.