فرآیند انتخاب شهردار اراک تشریح شد

به گزارش سردبیر پرس، منتخبین ششمین دوره شورای اسلامی شهر اراک با صدور بیانیه‌ای فرآیند انتخاب شهردار اراک را تشریح کردند. در این بیانیه آمده است: به استحضار مردم شریف و شهیدپرور کلانشهر اراک می‌رساند، اعضای منتخب ششمین دوره شورای اسلامی کلانشهر اراک، پس از بحث و بررسی و برگزاری چندین جلسه اختصاصی، فرآیند انتخاب […]

به گزارش سردبیر پرس، منتخبین ششمین دوره شورای اسلامی شهر اراک با صدور بیانیه‌ای فرآیند انتخاب شهردار اراک را تشریح کردند. در این بیانیه آمده است:

به استحضار مردم شریف و شهیدپرور کلانشهر اراک می‌رساند، اعضای منتخب ششمین دوره شورای اسلامی کلانشهر اراک، پس از بحث و بررسی و برگزاری چندین جلسه اختصاصی، فرآیند انتخاب شهردار اراک را تعیین کردند.

بر اساس این فرآیند، پس از تطابق وضعیت نامزدهای بالقوه و معرفی شده با شرایط اولیه اختصاصی و عمومی اعلامی توسط وزارت کشور و تأیید احراز شرایط، به ارزیابی هر یک از نامزدها بر مبنای شاخص‌های تعیین شده توسط اعضا پرداخته خواهد شد و پس از مباحثه جمعی، برای هر شاخص، به نامزد مورد بررسی امتیاز داده خواهد شد.

اعضای منتخب شورای اسلامی کلانشهر اراک تلاش کردند با دقت و اختصاص زمان مناسب و در فرآیندی نظام‌مند و با بهره گیری از مشورت خبرگان و نخبگان مختلف از جمله در حوزه مدیریت شهری، شاخص‌ها را تعیین کنند که می‌توان به شاخص هایی همچون: ولایت‌مداری و روحیه جهادی و انقلابی، کارآمدی، امانت داری بیت المال، مردمی بودن، شجاعت، تفکر شورایی، شناخت از ظرفیت‌های مدیریت شهری اراک، تحول گرا و قدرت ایجاد تغییر، فساد ستیزی و…. اشاره کرد.

این فرآیند منجر به رتبه بندی افراد و شناخت شرایط هر یک از نامزدها در شاخص‌های مختلف می‌شود که براساس آن، تعدادی از نامزدها که امتیاز بیشتری را در ارزیابی شاخص‌ها به‌دست آورند، برای مصاحبه و گفتگو با اعضای منتخب، دعوت خواهند شد. در نهایت، پس از استماع نظرات تمامی نامزدهای نهایی و بحث و بررسی در مورد هر یک از آنها، تصمیم گیری نهایی برای انتخاب شهردار کلانشهر اراک براساس رأی اکثریت انجام خواهد شد.

داوطلبان تصدی مسئولیت شهرداری اراک می‌توانند در صورت برخورداری از شرایط اولیه قانونی،نسبت به ارائه رزومه خود طی بازه زمانی سوم تا دهم مرداد ماه به نشانی پست الکترونیکی arak_shora@mihanmail.ir اقدام کنند تا در فرآیند بررسی‌ها وارد شوند. همچنین سایر همشهریان گرامی و نهادها و انجمن‌های علمی و مردم نهاد می‌توانند با ارائه نظرات و پیشنهادات خود به آدرس اعلام شده، منتخبین خود را در انتخاب شهرداری شایسته کلانشهر اراک یاری رسانند.