فراخوان جشنواره بین‌المللی عکس «مزارات» توسط آستان قدس اعلام شد

مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی گفت: فراخوان جشنواره بین‌المللی عکس «مزارات» توسط آستان قدس اعلام شد.

امیرمهدی حکیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس با اشاره به پیشینه فعالیت‌های مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس در حوزه عکاسی همچون برگزاری هفت دوره جشنواره ملی عکس «خانه دوست»، چاپ کتاب‌های عکس متعدد و رابطه گسترده با جامعه عکاسان اظهار داشت: این جشنواره به پیشنهاد معاونت امور بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در این مؤسسه در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه دبیرخانه جشنواره عکس مزارات پس از شکل‌گیری شورای سیاستگذاری آن، از هشتم دی ماه سال جاری فعال شده، افزود: این جشنواره در دو موضوع «نیایش» و «معماری مزارهای اسلامی» از امروز تا دهم اسفند ۹۹ پذیرای آثار عکاسان در گستره بین‌المللی است.

مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی ادامه داد: داوری آثار توسط اعضای هیئت داوران شامل رها بیلر از ترکیه، محمد ستاری، سیدعباس میرهاشمی، ابراهیم بهرامی و احمد خطیری، در ۱۵ اسفندماه سال جاری انجام خواهد شد.

حکیمی گفت: به دلیل رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در دوران مقابله با بیماری کرونا، مراسم اختتامیه در این دوره جشنواره برگزار نخواهد شد و صاحبان هفت اثر برگزیده جشنواره اواخر اسفندماه معرفی می‌شوند. در هر بخش جشنواره از سه اثر برگزیده تقدیر خواهد شد و به یک اثر نیز جایزه ویژه جشنواره تعلق می‌گیرد.

وی با تأکید بر انتشار کتابی از آثار منتخب جشنواره گفت: برپایی نمایشگاه از آثار منتخب نیز در برنامه جشنواره دیده شده است که برگزاری آن به شرایط کرونا در کشور بستگی دارد.

امین ابراهیمی، دبیر اجرایی جشنواره بین‌المللی عکس «مزارات» نیز با بیان اینکه از ظرفیت‌های فضای مجازی برای معرفی جشنواره به عکاسان جهان استفاده شده است، افزود: سایت جشنواره عکس مزارات به دو زبان فارسی و انگلیسی طراحی و به نشانی photo.mazaar.net در دسترس مخاطبان قرار دارد.

ابراهیمی با اشاره بر اینکه طبق بررسی‌های انجام گرفته از سوی دبیرخانه جشنواره، عکاسان غیرایرانی بسیاری در جهان وجود دارند که از مزارات دنیا عکاسی می‌کنند، بیان کرد: هر عکاس می‌تواند ۱۰ اثر شامل پنج اثر در هر یک از دو بخش جشنواره را بدون محدودیت خاصی از طریق وب‌سایت جشنواره ارسال کند.