فرامین قرآن کریم باید در جامعه اسلامی حاکم شود

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم صبح سه شنبه در همایش اهمیت تفسیر قران در بیانیه گام دوم انقلاب که با همکاری ستاد تفسیر استان و اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی برگزار شد، گفت: متأسفانه در سایه موازی کاری‌های شدید بین نهادها و ادارات مختلف در ارتباط […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم صبح سه شنبه در همایش اهمیت تفسیر قران در بیانیه گام دوم انقلاب که با همکاری ستاد تفسیر استان و اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی برگزار شد، گفت: متأسفانه در سایه موازی کاری‌های شدید بین نهادها و ادارات مختلف در ارتباط با قران و فعالیت‌های قرانی شاهد برخی کاستی‌ها و بی توجهی‌ها به قران هستیم.
وی با اشاره به توصیه اکید و توجه مقام معظم رهبری به حفظ قران گفت: طبق اعلام مقام معظم رهبری باید ۱۰ میلیون نفر حافظ قران در کشور داشته باشیم.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه باید سهم هر استان از این ۱۰ میلیون حافظ قران مشخص شود و برنامه ریزی برای تحقق آن انجام شود، افزود: متأسفانه شاهدیم که قران کریم صاحب و متولی اصلی ندارد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: حفظ و آشنایی با مفاهیم و مبانی و قواعد و تلاوت قران مقدمه‌ای برای عمل به فرامین قرانی است، باید تلاش کنیم تا قران در جامعه حاکم شود.
آل هاشم با تاکید بر اینکه باید در کنار آشنایی با قران به آن عمل شود، ادامه داد: گسترش فرهنگ قرانی در جامعه ضروری است. قران کریم به همت و به برکت امام راحل (ره) از مهجوریت درآمد، مقام معظم رهبری نیز توجه ویژه ای به قران دارند.
وی با اشاره به اینکه همه ما وظیفه داریم در این خصوص تلاش کنیم، گفت: آشنایی با معانی و تفسیر قران نیز اهمیت فراوانی دارد.
امام جمعه تبریز سپس به اجرای طرح دوشنبه‌های قرانی و سه شنبه‌های مهدوی در استان اشاره کرد و گفت: این اقدام بسیار ارزشمند و پربرکت است و باید پیگیری و دنبال شود.

منبع : مهر نیوز