فرایند تولید محصولات کشاورزی در مازندران مهندسی شده نیست

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حسن رزاقی شامگاه چهارشنبه در همایش بین المللی گیاهان دارویی در آمل با اظهار اینکه کشت گیاهان دارویی دارای اهمیت ویژه ای است، تنوع اقلیمی و گونه‌ای را از ویژگی‌های کشور دانست و گفت: طی سال‌های گذشته حق گیاهان دارویی ادا نشده است. وی با اشاره به راه اندازی دفتر […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حسن رزاقی شامگاه چهارشنبه در همایش بین المللی گیاهان دارویی در آمل با اظهار اینکه کشت گیاهان دارویی دارای اهمیت ویژه ای است، تنوع اقلیمی و گونه‌ای را از ویژگی‌های کشور دانست و گفت: طی سال‌های گذشته حق گیاهان دارویی ادا نشده است.
وی با اشاره به راه اندازی دفتر گیاهان دارویی در وزارت جهاد کشاورزی در دولت‌های قبل افزود: در دولت کنونی طرح اصلاح الگوی کشت کشور مصوب و ابلاغ شده است وبا توجه به کاهش بارندگی باید به سمت تغییر الگوی کشت و تولید محصولات سوق پیدا کنیم.
وی با اظهار اینکه روند تولید، فراوری و بازاررسانی محصولات کشاورزی اهمیت دارد، گفت: در حال حاضر در زمینه تولید مشکل نداریم و با بیش بود تولید در بازار روبرو هستیم و باید به بخش‌های فراوری و بازاررسانی محصولات توجه کنیم.
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران یادآور شد: باید از مزرعه تا سفره وزارت جهاد کشاورزی وظیفه مندی دارد و در حوزه بازرگانی محصولات و صادرات سواد لازم را نداریم.
رزاقی تصریح کرد: اکنون همه هدف این است محصول را به بازار صادراتی و هدف عرضه و روانه کنیم اما سواد لازم درباره علایق و استانداردهای تعریف شده بازار هدف نداریم زیرا هیچ جای دنیا میوه را به صورت فله‌ای مصرف نمی‌کند.
وی گفت: در بازارهای هدف صادراتی به روند و پروسه تولید توجه می‌شود درحالی که پروسه تولید ما مهندسی شده و ثبت شده نیست.

منبع : مهر نیوز