فردا؛ بازدید رایگان از آثار تاریخی روباز کرمانشاه

فردا ۲۸ اردیبهشت ماه به مناسبت روز جهانی موزه‌ها بازدید از اماکن تاریخی در محوطه‌های باز شامل طاقبستان، بیستون، معبد آناهیتا با رعایت دستور‌ العمل های بهداشتی رایگان است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، سرپرستاداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه ۲۵ موزه داریم که […]

فردا ۲۸ اردیبهشت ماه به مناسبت روز جهانی موزه‌ها بازدید از اماکن تاریخی در محوطه‌های باز شامل طاقبستان، بیستون، معبد آناهیتا با رعایت دستور‌ العمل های بهداشتی رایگان است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، سرپرستاداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه ۲۵ موزه داریم که ۱۲ موزه تحت مدیریت مجموعه میراث فرهنگی، ۲ موزه تحت مدیریت بخش خصوصی و بقیه مربوط سایر ارگان‌ها است.جبار گوهری با اشاره به  هفته میراث فرهنگی از ۲۸ اردیبهشت ماه تا ۳ خرداد بیان کرد: در این هفته موزه میراث ناملموس در روستای زردویی افتتاح می‌شود.
وی افزود: این موزه در راستای ثبت جهانی اورامانات، منظر فرهنگی این منطقه را معرفی می‌کند و آثار نا ملموسی مانند بازی‌ها ثبت شده، فرهنگ، آداب و رسوم و قرآن‌های خطی در این موزه به نمایش گذاشته می‌شود.گوهری با بیان اینکه رونمایی از ۳۰ لوح ناملموس و ملموس ثبت ملی شده از دیگر برنامه‌های هفته میراث فرهنگی است اظهار داشت: هم چنین در محوطه طاقبستان با حضور پهلوانان، ورزش باستانی اجرا و به صورت زنده از فضای مجازی پخش می‌شود.
وی گفت: در این هفته بازدید‌های مجازی نیز از اماکن تاریخی بیستون، تکیه معاون الملک، تکیه بیگلر بیگی، معبد آناهیتا و زیج منیژه فراهم می‌شود.