فرصت شرکت در جایزه ادبی شهید اندرزگو تمدید شد

زمان شرکت در دومین دوره جایزه ادبی شهید اندرزگو تمدید شد. این جایزه با محوریت تجلیل از کتاب‌های منتشر شده درباره مقابله با تحریف تاریخ برگزار می‌شود.

به گزارش سردبیر پرس :دبیرخانه دائمی جایزه مردمی و ادبی «شهید سیدعلی اندرزگو»، با توجه به استقبال علاقه‌مندان به شرکت در دومین دوره این جایزه، مهلت ارسال آثار را تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ تمدید کرد.

رویکرد جایزه شهید اندرزگو بیان و روشنگری حقایق درباره دوره پهلوی‌ها است و اینک قرار است پس از گذشت دو سال از برگزاری نخستین دوره این جایزه، دومین دوره آن با هدف برجسته‌نمایی و تجلیل از کتاب‌ها و آثار تولیدی با موضوع مقابله با تحریف تاریخ و تطهیر پهلوی‌ها به همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و دیگر مراکز و تشکل‌های فرهنگی و ادبی برگزار شود.

پدیدآورندگان و ناشران می‌توانند آثار خود را با درون‌مایه‌های مقابله با تحریف تاریخ و تطهیر در دوره پهلوی اول و پهلوی دوم و همچنین بیان حقایق و روشنگری درباره آن‌ دوران، در ‌گروه‌های داستان بلند و رمان بزرگسال، داستان و شعر کودک و رمان نوجوان و همچنین روایت تاریخ، به دبیرخانه جایزه شهید سیدعلی اندرزگو ارسال کنند.

طبق فراخوان اعلام شده از سوی دبیرخانه؛ چاپ اول آثار ارسالی باید متعلق به سال‌های ۹۸ یا ۹۹ باشد. همچنین نویسندگانی که آثار منتشر نشده خود را ارسال می‌کنند، باید حداقل یک کتاب منتشر شده داشته باشند.

پدیدآورندگان می‌توانند دو نسخه از آثار خود را تا پایان اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، برای دبیرخانه دائمی جایزه شهید سیدعلی اندرزگو به نشانی تهران، خیایان انقلاب، خیابان دوازدهم فروردین، خیابان شهدای ژاندارمری، پلاک ۱۴۰، مجمع ناشران انقلاب اسلامی ارسال کنند. همچنین علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب‌سایت رسمی مجمع ناشران انقلاب اسلامی به نشانی www.mananashr.ir مراجعه کنند یا با دبیرخانه جایزه شهید سیدعلی اندرزگو به شماره ۰۲۱۶۶۹۷۶۴۸۲، داخلی ۲۰۸ و ۲۰۹ تماس بگیرند.

زمان برگزاری این دوره جایزه نیز شهریور‌ ۱۴۰۰ و همزمان با ایام شهادت شهید سیدعلی اندرزگو اعلام شده است. دبیرخانه زمان دقیق و محل برگزاری جایزه را متعاقباً از طریق رسانه‌ها اعلام خواهد کرد.