فعالان کشاورزی استان قزوین به یاری آسیب دیدگان کرونا شتافتند

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، رزمایش همدلی و کمک‌های مومنانه بخش کشاورزی عصر یکشنبه با حضور تولید کنندگان و تشکل‌های بخش کشاورزی در سالن باغستان قزوین برگزار شد. در این رزمایش که عیسی قبادی معاون اقتصادی استانداری، سرهنگ ابوالفضل طاهرخانی جانشین سپاه صاحب الامر استان، مرتضی علیخانی مدیرکل دفتر جذب سرمایه گذاری استانداری، مهدی بخشنده […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، رزمایش همدلی و کمک‌های مومنانه بخش کشاورزی عصر یکشنبه با حضور تولید کنندگان و تشکل‌های بخش کشاورزی در سالن باغستان قزوین برگزار شد.
در این رزمایش که عیسی قبادی معاون اقتصادی استانداری، سرهنگ ابوالفضل طاهرخانی جانشین سپاه صاحب الامر استان، مرتضی علیخانی مدیرکل دفتر جذب سرمایه گذاری استانداری، مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی قزوین حضور داشتند جمعی از کشاورزان و تولیدکنندگان کمک‌های خیرخواهانه خود را برای کمک به آُسیب دیدگان اهدا کردند.

فاطمه خمسه در این جلسه اظهار داشت: بخش کشاورزی گرداننده اقتصاد استان است و در تأمین امنیت غذایی نقش مهمی دارد.
وی اضافه کرد: با وجود دشت قزوین در حوزه کشاورزی جایگاه خوبی داریم و در ردیف ۱۰ استان شاخص کشور با با بیش از ۴.۵ میلیون تن محصولات کشاورزی هستیم.
خمسه اضافه کرد: در سال‌های اخیر در پایداری تولید شاخص بودیم و با داشتن تعاونی‌های بزرگ توانستیم هر گاه که کشور در محصولات مهم کشاورزی مشکل داشته به کمک پایتخت آمده و نیازهای مردم تهران تأمین کرده و در تنظیم بازار مشارکت داشتیم.
کرونا به کشاورزان آُسیب زیادی زده است
وی بیان کرد: تولیدکنندگان بخش کشاورزی هم مانند سایر بخش‌ها با مشکلات خاص خود مواجه بوده اند اما پس از ویروس کرونا از این بیماری هم آسیب جدید دیدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: پایین بودن قیمت گوشت مرغ به صنعت طیور آسیب زده و کمبود نهاده و پایین بودن قیمت شیر بر چالش‌ها افزوده و علیرغم کمبود تقاضا در فرآورده‌های دامی و لبنی که مشکل ساز شد امسال دو میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شد.
وی گفت: در کنار این مشکلات به لطف خداوند امسال بارش‌های خوبی داشتیم و بیش از ۴۰۰ میلیمتر بارندگی حیاتی دوباره به دشت قزوین بخشیده است و امیدواریم ۳۳۰ هزار تن گندم برداشت کنیم.
خمسه اضافه کرد: امسال با اقدامات پیشگیرانه از آفت سرمازدگی در امان ماندیم و امیدواریم به شکرانه آن در رزمایش کمک‌های مومنانه سهم بیشتری در بخش کشاورزی ایفا کنیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: با تاکید مقام معظم رهبری در اجرای رزمایش کمک مومنانه فعالان عرصه کشاورزی هم وارد میدان شده اند و به یاری نیازمندان شتافته اند که جای قدردانی دارد.

وی اضافه کرد: بیش از ۵۰ هزار خانوار آسیب دیده از کرونا در استان شناسایی شده است که فعالان بخش کشاورزی و تولیدکنندگان برای کمک به آنها مشارکت جدی خواهند داشت.