فعالیت در حوزه حجاب باید اقناعی باشد/ لزوم تولید البسه اسلامی

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری ظهر یک شنبه در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی که در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف در جامعه، بر اهتمام ویژه نسبت به این موضوع تأکید کرد. امام جمعه بجنورد با بیان […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری ظهر یک شنبه در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی که در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف در جامعه، بر اهتمام ویژه نسبت به این موضوع تأکید کرد.
امام جمعه بجنورد با بیان اینکه کم‌توجهی به این مهم آسیب‌ها و پیامدهای منفی متعددی دارد، گفت: وضعیت حجاب و عفاف در کشور، مناسب نظام و جامعه اسلامی نیست و انتظار می‌رود نهادهای متولی و دغدغه مندان نسبت به دین در این زمینه فعالیت‌های بیشتری داشته باشند.
رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان شمالی با تأکید بر اینکه اولویت فعالیت‌های مرتبط با مقوله حجاب و عفاف باید ایجابی و اقناعی باشد، تصریح کرد: در این راستا باید به‌صورت ویژه در دانشگاه‌ها و آموزش‌وپرورش کار و فعالیت کرده و مباحث اقناعی داشته باشیم.
وی اضافه کرد: همچنین با توجه به اینکه نقش اصناف و بازار و فرآیند تولید و عرضه پوشاک در این زمینه بسیار تأثیرگذار است، باید با فعالیت بیشتر سازمان صنعت، معدن و تجارت، روند عرضه پوشاک منطبق با حجاب و عفاف اسلامی بهبود یابد.
حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با تأکید بر اینکه باید همه مجموعه‌ها دست‌به‌دست هم داده و برای بهبود وضعیت موجود تلاش کنیم، اظهار کرد: وقتی بازار انباشته از کالاهای نامناسب باشد و در عوض پوشاک اسلامی ایرانی به‌سختی در مغازه‌ها یافت شود، امربه‌معروف و نهی از منکر نمی‌تواند رافع مشکل بدحجابی باشد زیرا بازار تنها همین‌گونه اجناس را ارائه می‌دهد.
امام جمعه بجنورد گفت: باید سازمان صمت پای‌کار آمده و با ارائه تسهیلات و مشوق‌های بیشتر، از تولیدکنندگان کالاهای مناسب اسلامی حمایت کند تا عرضه و فروش البسه مناسب اسلامی در بازار افزایش یابد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی بیان کرد: دشمن از طریق پوشش در پی نفوذ در جامعه اسلامی و سپس سست کردن اعتقادات و ارزش‌های دینی است؛ ازاین‌رو باید همه خانواده‌ها و متولیان هوشیار بوده و اجازه ندهند دشمن در اجرای توطئه نرم خود موفق شود.
وی در انتها گفت: در این میان ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر در گام نخست در راستای دفاع از ناموس جامعه و حمایت از جوانان فعالیت می‌کند تا خدای‌ناکرده گرفتار گناه و معصیت نشده و از بهشت محروم نشوند؛ ازاین‌رو لازم است نهادهای مختلف با همکاری و هم‌افزایی با این ستاد، زمینه را برای اجرای بهتر برنامه‌ها و بهبود وضعیت حجاب و عفاف در جامعه فراهم کنند.

منبع : خبرگزاری مهر