فعالیت ۱۷ شرکت دانش‌بنیان و فناور کرمانشاه برای مقابله با “کرونا”

سردبیر/کرمانشاه رییس پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی استان کرمانشاه از فعالیت ۱۷ شرکت دانش بنیان و فناور استان در بحث تولید محصولات مقابله با کرونا خبر داد. دکتر معصومه خان احمدی در گفت و گو با سردبیر، با اشاره به شیوع بیماری کرونا و افزایش نیاز در بحث تولید اقلام بهداشتی، گفت: از زمان شیوع […]

سردبیر/کرمانشاه رییس پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی استان کرمانشاه از فعالیت ۱۷ شرکت دانش بنیان و فناور استان در بحث تولید محصولات مقابله با کرونا خبر داد.
دکتر معصومه خان احمدی در گفت و گو با سردبیر، با اشاره به شیوع بیماری کرونا و افزایش نیاز در بحث تولید اقلام بهداشتی، گفت: از زمان شیوع این بیماری در کشور، واحدهای دانش بنیان و فناورِ استان در راستای تولید محصولات و اقلام بهداشتی مورد نیاز مقابله با “کرونا” فعال شدند.
وی افزود: از زمان شیوع این بیماری تاکنون، ۱۷ شرکت زیرمجموعه پارک علم و فناوری کرمانشاه در حوزه تولید محصولات بهداشتی مقابله با کرونا فعال شدند.
خان احمدی ساخت دستگاه نانوالکتروریسی برای تولید الیاف نانو جهت تولید ماسک، تولید ماسک N95 ، تولید ماسک‌های صنعتی و تولید محلول و ژل ضدعفونی کننده را از جمله محصولات تولیدی این شرکت ها عنوان کرد.
رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه گفت: خوشبختانه با همکاری خوب سازمان غذا و دارو و سازمان صنعت، معدن و تجارت، مجوزهای لازم برای فعالیت این شرکت ها در کوتاهترین زمان ممکن صادر و محصولات این شرکت ها بلافاصله وارد شد.
خان احمدی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰۰درصد ماسک‌های N95، حدود ۵۰ درصد محلول‌های ضدعفونی کننده، ۷۵ درصد گان و لباس‌های ویژه کرونا و ۷۶ درصد ماسک‌های صنعتی استان توسط این ۱۷ شرکت تولید می‌شود.
وی از ایجاد خط اعتباری هشت میلیارد تومانی از طریق صندوق شکوفایی و نوآوری برای حمایت از فعالیت این شرکت‌ها خبر داد وافزود: تاکنون شش میلیارد تومان از این اعتبارات جذب شده است.
خان احمدی از اشتغالزایی جدید ۳۸۵ نفر در این شرکت‌ها به دنبال افزایش تولید محصولات مقابله با کرونا خبر داد وافزود: در حال حاضر ماهانه ۴۵ هزار ماسک N95 و ۱۲۰۰عدد ماسک صنعتی و همچنین ۷۵ هزار گان و لباس بیمارستانی ویژه کرونا توسط این شرکت ها تولید می‌شود.
پیگیر تولید داروی گیاهی درمان “کرونا” هستیم
رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه در ادامه از پیگیری طرح‌ها و تولید محصولات دیگر در بحث مقابله با کرونا خبر داد وافزود: این طرح‌ها هم اکنون مجوز گرفته و در حال راه‌اندازی خط تولید هستند.
وی افزود: از جمله این طرح‌ها بحث تولید ماسک با قابلیت تعویض فیلتر و منطبق با صورت شخص است، همچنین از طرح‌های دیگر در این زمینه بحث تولید دستگاه “لارنگوسکوپ فایبراُپتیک” است که دستگاهی تشخیصی برای بررسی وضعیت حنجره و بینی محسوب می‌شود.
خان احمدی خاطرنشان کرد: همچنین از جمله دیگر طرح‌ها در این زمینه تولید داروی گیاهی درمان “کرونا” است که مرحله نخست کارآزمایی آن موفق بوده است.
این مسئول در ادامه راه اندازی سامانه خدمات مشاوره، تولید انیمیشن ها و تیزرهای تبلیغاتی و آموزشی مقابله با “کرونا”  را از دیگر اقدامات شرکت های تحت حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه در بحث مقابله با این بیماری عنوان کرد.
تنظیم آیین نامه “حمایتی” برای حمایت از شرکت‌های آسیب‌دیده
رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به آسیب برخی کسب وکارهای نوپای تحت حمایت این مرکز در ایام شیوع کرونا، گفت: در همین راستا آیین نامه حمایتی برای حمایت از این شرکت‌ها تنظیم شده که بر اساس آن مقرر شد تا هزینه استقرار شرکت‌ها در پارک به مدت سه ماه رایگان شود و از طرفی اقساط تسهیلات دریافتی این شرکت ها به مدت سه ماه به تعویق بیفتد.
وی افزود: همچنین دوره‌های استقرار در پارک نیز برای تمام شرکت ها به مدت سه ماه تمدید و در کنار اینها خط اعتباری جدید از منابع پارک برای حمایت از این شرکت‌ها در نظر گرفته شده است.
خان احمدی در ادامه از پیگیری برخی طرح‌ها برای دوران پساکرونا هم خبر داد وافزود: برنامه داریم تا از طرح های آنلاین که در این شرایط به کار می‌آیند حمایت کرده و به دنبال پلتفرم‌هایی برای جذب سرمایه های مردم جهت احیای طرح های فناورانه ویژه شرایط بحران هستیم.
انتهای پیام