فکر و نیروی جوانی در جامعه تحول زا است

به گزارش سردبیر پرس، حجت‌الاسلام حسن قانع بعد از ظهر سه شنبه در نشست رؤسای ادارات شهرستان‌های فارس که با حضور حجت‌الاسلام سید امین موسوی رئیس مرکز تعالی کشوربرگزار شد، ارتقا سطح کنشگری فرهنگی در استان را از جمله هدف این نشست دانست و افزود: تغییر ساختار فرهنگی که از جمله دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب […]

به گزارش سردبیر پرس، حجت‌الاسلام حسن قانع بعد از ظهر سه شنبه در نشست رؤسای ادارات شهرستان‌های فارس که با حضور حجت‌الاسلام سید امین موسوی رئیس مرکز تعالی کشوربرگزار شد، ارتقا سطح کنشگری فرهنگی در استان را از جمله هدف این نشست دانست و افزود: تغییر ساختار فرهنگی که از جمله دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است، نیاز به زیرساختها و سخت افزارهای دارد که می‌بایست با مدیریت شما در جامعه تعالی پذیرد.
وی ادامه داد: ارتباط با کشنگران فرهنگی در سطوح مختلف در شهرستان؛ بدون در نطر گرفتن خط و خطوط، می‌تواند در ارتفاع فرهنگ دینی جامعه تأثیر پذیر باشد.
حجت‌الاسلام قانع استفاده از نخبگان جوان در ترسیم نقشه راه فرهنگی را جز برنامه‌های لاینفک سازمان دانست و تاکید کرد: فکر جوان، ایده جوان و نیروی جوانی می‌تواند در جامعه تحول زا باشد؛ مراقب باشید از این ظرفیت غافل نشوید.
مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با تاکید بر پرداختن به مبانی و منظومه‌ی فکری حضرت امام رحمت الله علیه گفت: مبانی فکری حضرت امام (ره)، مرحوم علامه طباطبایی، آثار شهید مطهری و منویات و آثار حضرت آقا در جهت دهی و عمق بخشی به نگاه فرهنگی جامعه لازم و ملزوم است که مسئولین ادارات می‌بایست سر لوحه کار خود قرار دهند.
وی ادامه داد: به حمدالله وجود حوزه‌های متعدد علمیه در استان فرهنگی فارس ظرفیتی غیر قابل انکار است که می‌بایست با تشکیل کارگرو های تخصصی، آسیب‌های اجتماعی در سطوح خرد و کلان بررسی و متناسب با هر زیست بوم فرهنگی، برنامه‌های قابل اجرایی را طراحی و عملیاتی کرد.
حجت‌الاسلام قانع در ادامه از تعامل اولیه اداره کل تبلیغات اسلامی فارس با حوزه‌های علمیه خواهران و برادران خبر داد و افزود: در گام نخست با هماهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه فارس، جلسات اولیه ای تشکیل شد که با تنظیم تفاهم نامه‌ی نهایی، این همکاری به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

منبع : مهر نیوز