قانونگذاران باید در زمینه اصلاح نظام بانکی کشور ورود پیدا کنند

به‌گزارش خبرنگار سردبیر پرس، آیت‌الله محسن اراکی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای قضائی استان مرکزی عنوان کرد: دستگاه قضائی یکی از دستگاه مقدس در تاریخ اسلام بوده است بطوری که این دستگاه جایگاه انبیا و اوصیا بوده است. وی با بیان اینکه قوه قضائیه بالاترین مرجع در هر نظامی است عنوان کرد: اگر قوه قضائیه […]

به‌گزارش خبرنگار سردبیر پرس، آیت‌الله محسن اراکی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای قضائی استان مرکزی عنوان کرد: دستگاه قضائی یکی از دستگاه مقدس در تاریخ اسلام بوده است بطوری که این دستگاه جایگاه انبیا و اوصیا بوده است.
وی با بیان اینکه قوه قضائیه بالاترین مرجع در هر نظامی است عنوان کرد: اگر قوه قضائیه صالح شد می‌توان امیدوار بود که سایر قوا هم صالح شوند که منظور از صالح علاوه بر امانتداری، علم و فضیلت، شجاعت، زمان‌شناسی، قاطعیت و غیره است.
نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: وظیفه قاضی اجرای عدل و قانون وسیله اجرای آن است و زمانی که حق مظلوم نادیده گرفته می‌شود باید با راهکارهای اجرایی ورود پیدا کرد و راهکار برای اجرای عدل باید آسان و سریع باشد زیرا اجرای عدل در رفع مشکلات جامعه تأثیرگذار است.
اراکی گفت: قانونگذاران در زمینه نظام بانکی باید ورود پیدا کنند و با وجود اینکه ظاهر قانون شرعی است اما محتوای آن ربوی است به طوری که پول نباید بدون زمینه کار منشأ درآمد شود بلکه در غیر این صورت منشأ سودآوری می‌شود که در نهایت ملاک ربا در آن محقق می‌شود.
وی ادامه داد: این قانون چند سال در کشور اجرا شد و رباخوری در بین مردم شایع شد که نتیجه این قانون مشکلات اقتصادی، تورم، فساد، خشکسالی و غیره می‌شود بنابراین موازین عدل باید اجرا شود.
نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قوه قضائیه باید به دنبال تبیین نقش آن در ایجاد امنیت، آرامش و برقراری نظم باشد، اظهار کرد: این قوه یکی از مهم‌ترین و سنگین‌ترین مسئولیت‌ها را برعهده دارد که می‌توان به برقراری عدل، احقاق حق مظلوم، دفاع از مظلوم در برابر ظالم، برقراری ثبات اقتصادی و امنیتی اشاره کرد که قضات در این زمینه موفق بودند و امیدواریم در اجرای عدل، برخورد با مجرمان، سواستفاده‌کنندگان از حقوق مردم با جدیت عمل کنند.
اراکی عنوان کرد: رفع اتهام باید با استفاده از شیوه‌های درست انجام شود و حق حقدار را در خارج از دادگاه پرداخت شود و اگر قاضی متوجه شود که بازی اعمال شده به طوری که ظاهر موضوع قانونی اما در واقع باطن موضوع خلاف حق است باید اقدام کند، مردم و حاکمیت به وظایف خود به درستی عمل کنند به طوری که وظیفه نظام حاکمیت اجرای عدل است.
نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: بخش عظیمی از اقتدار امروز کشور حاصل تلاش‌ها و زحمات قوه قضائیه است و اگر قوه مجریه و نیروی انتظامی قوی داشته باشیم اما قوه قضائیه مقتدر و عادل وجود نداشته باشد نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود بنابراین قوه قضائیه نقش بسیار مهمی در تاسی و تثبیت و تداوم نظام در برقراری امنیت دارد.