قبول رژیم جعلی صهیونیستی از سوی سازمان ملل بلای قرن معاصر است

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های امروز نمازجمعه رشت با اشاره به پایان یک ماه بندگی، اظهار کرد: خوشا به حال آنهایی که از این فرصت بندگی به بهترین صورت استفاده کردند. وی در ادامه با بیان اینکه امروز در تقویم ملی به روز زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های امروز نمازجمعه رشت با اشاره به پایان یک ماه بندگی، اظهار کرد: خوشا به حال آنهایی که از این فرصت بندگی به بهترین صورت استفاده کردند.
وی در ادامه با بیان اینکه امروز در تقویم ملی به روز زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی نامگذاری شده است، گفت: امروز قدرت‌های سلطه گر در تلاش هستند ملت‌ها را از ارزش‌های بومی و فرهنگ‌های ملی خود دور کرده و فرهنگ‌های مبتذل خود را القا کنند.
امام جمعه رشت همچنین با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای ایجاد تغییرات در خط فارسی در دوره پهلوی اول و پهلوی دوم، افزود: متأسفانه هنوز عده‌ای به اهمیت زبان ملی آگاه نیستند.
وی به بهره گیری و استفاده از تعداد زیادی واژه‌های غلط در سطح جامعه اشاره و اضافه کرد: در ایام شیوع ویروس کرونا استفاده از واژه فاصله اجتماعی که مترداف فاصله طبقاتی است شبهاتی ایجاد کرده در حالی که باید از فاصله فیزیکی استفاده می‌شد.
آیت الله فلاحتی در ادامه به حوادث تلخ در فلسطین اشغالی اشاره و با بیان اینکه سازمان ملل در سال ۷۳ این رژیم جعلی را به رسمیت شناخت، بیان کرد: به رسمیت شناختن رژیم جعلی صهیونیستی از بلاهای دنیای معاصر است البته با آغاز انتفاضه جدید جوانان فلسطینی امیدواریم این غده چرکین از دنیای اسلام محو شود.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به ۲۷ اردیبهشت سالروز ارتحال آیت الله بهجت فومنی (ره)، افزود: آیت الله بهجت افتخار دنیای اسلام، حوزه‌های علمیه و محصول سال‌ها تلاش بود.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه آیت الله بهجت (ره) فقیه و عارفی بود که درک کامل از مسائل سیاسی و اجتماعی داشت، اظهار کرد: بعد درک مسائل سیاسی و اجتماعی آیت الله بهجت (ره) مغفول مانده است.
وی به جنایت بزرگ آل سعود مبنی بر تخریب بقاع متبرکه در ۹۵ سال گذشته اشاره کرد و افزود: تخریب بقاع متبرکه بزرگ‌ترین جنایت بعد از حادثه کربلا توسط آل سعود بود.

منبع : خبرگزاری مهر