قرار گرفتن سولانا در کانال نزولی| احتمال بازگشت موقت قیمت وجود دارد

به گزارش بازار، قیمت فعلی سولانا سودهای روز یکشنبه را از بین برده و خرس‌ها همچنان بازار این ارز را در اختیار خود دارند. در معاملات روز دوشنبه، سولانا با ۸.۱۴ درصد کاهش به ۹۱.۷۵ دلار رسیده و البته طی ساعت بعد، قیمت آن به ۸۵ دلار نیز کاهش یافت. در سطح فعلی، گاوها چشم […]

به گزارش بازار، قیمت فعلی سولانا سودهای روز یکشنبه را از بین برده و خرس‌ها همچنان بازار این ارز را در اختیار خود دارند. در معاملات روز دوشنبه، سولانا با ۸.۱۴ درصد کاهش به ۹۱.۷۵ دلار رسیده و البته طی ساعت بعد، قیمت آن به ۸۵ دلار نیز کاهش یافت.
در سطح فعلی، گاوها چشم به بازگشت به سطح حیاتی ۱۵۰ دلار برای این ارز دوخته اند. نکته قابل توجه اینکه سولانا اوایل ماه جاری نیز در همین محدوده قیمتی در حال حرکت بود و حدود یک هفته پیش موفق شد از آن عبور کند.مسیر سولانا با دیگر دارایی های دیجیتالی مانند بیت کوین و اتریوم همسو است. بیت کوین همچنان نزدیک به پایین ترین سطح شش ماهه خود در روز شنبه یعنی در ۳۴۴۶۴.۸۵ باقی مانده و روز جمعه به زیر منطقه حمایتی ۴۰۰۰۰ دلار سقوط کرد. اتریوم نیز پس از رد شدن از سطح حیاتی روانشناختی ۳۰۰۰ دلار در اواخر هفته گذشته، به پایین ترین حد شش ماهه خود نزدیک شده است.پیش بینی قیمت سولانااز ابتدای هفته گذشته، سولانا از هر هشت دور نوسان، شش دور با مشکل مواجه شده است. در یک چشم انداز گسترده تر، ارزش سولانا از زمان رسیدن به بالاترین حد خود در اوایل نوامبر، ۶۴.۴۱ درصد کاهش یافته است.
شایان ذکر است، شکل‌گیری الگوی سر و شانه در نمودار روزانه، قبل از حرکت نزولی است که مسیر آلت‌کوین را در سال ۲۰۲۲ شکل داده است. این الگو، که معمولاً شکل‌گیری نزولی است، در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۱ ادامه داشت.در معاملات اوایل روز دوشنبه، قیمت سولانا به پایین‌تر حد پیش از بسته شدن قیمت روز یکشنبه خود رسید و این در حالی بود که برای سومین مرتبه پیاپی روی پایین‌ترین حد قیمت پنج ماهه خود یعنی ۸۷.۹۸ حمایت شد. سولانا از روز شنبه که شاخص RSI به ۲۱ کاهش یافته و در منطقه اشباع فروش باقی مانده است. در زمان نگارش این مطلب، RSIسولانا روی ۲۳ قرار دارد و حرکت آن به زیر ۳۰ نشان دهنده حرکت طولانی قیمت به سمت نزولی است.در کوتاه مدت، انتظار می رود قیمت سولانا با وجود باقی ماندن در بازار نزولی، یک جهش اصلاحی را ثبت کرده و احتمالاً تا حدود ۱۰۵ دلار افزایش یابد؛ چراکه گاوها به دنبال سوق دادن قیمت به سمت هدف یعدی یعنی ۱۱۵.۷۲ هستند. از طرف دیگر، کاهش بیش از سطح حمایت فعلی در ۸۷.۹۸ دلار ممکن است آن را به پایین ترین سطح آگوست ۲۰۲۱ یعنی ۸۱.۷۱ دلار برساند.