قلع و قمع ۲۶۸مورد بنای غیر مجاز دراراضی کشاورزی آذربایجان غربی

اکبر کرامتی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس با اشاره به آزادسازی ۲۶۳ مورد از اراضی کشاورزی استان به مساحت ۴۹۸ هزار و ۷۷ متر مربع در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ و ۵ مورد ماده ۳ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی در پی اجرای احکام قضائی به مساحت ۴۰۹ مترمربع، افزود: برخورد با ساخت‌وسازهای […]

اکبر کرامتی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس با اشاره به آزادسازی ۲۶۳ مورد از اراضی کشاورزی استان به مساحت ۴۹۸ هزار و ۷۷ متر مربع در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ و ۵ مورد ماده ۳ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی در پی اجرای احکام قضائی به مساحت ۴۰۹ مترمربع، افزود: برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان در سال جاری تشدید شده و گشت‌های حفاظت از کاربری اراضی کشاورزی به طور مستمر در حال رصد هرگونه فعالیت غیرمجاز در اراضی کشاورزی هستند.
وی تصریح کرد: به منظور اجرای تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و طبق دستور دادستان استان مبنی بر قلع‌وقمع بناهای غیرمجاز، با همکاری نیروهای انتظامی و یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان، از مجموع ۲۶۸ مورد تخریب ساخت وسازهای غیرمجاز در طی فروردین ماه، تعداد ۱۶۵ مورد قلع و قمع بنا در اراضی کشاورزی شهرستان ارومیه اجرا شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: در طول فروردین ماه همچنین ۱۹۳ مورد گزارش مردمی در این زمینه دریافت شده و تعداد ۳۶۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز نیز توسط اکیپ‌های گشت ۱۳۱ شناسایی و برای ۴۰۷ مورد اخطاریه توقف عملیات صادر شده است.
کرامتی اظهار کرد: حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی موجب تأمین امنیت غذایی، توسعه روستایی، توسعه صادرات و ارزآوری می‌شود و همچنین عاملی برای جلوگیری از فرسایش خاک و بروز سیلاب است.
وی همچنین تاکید کرد: با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی طبق قانون حفظ کاربری اراضی برخورد قاطع و قانونی خواهد شد و از شوراها و دهیاران روستاها درخواست می‌کنیم تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف در اراضی کشاورزی مراتب را به سامانه ۱۳۱ اطلاع رسانی کنند.
کرامتی اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم با مساعدت و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط، مالکان زمین‌های زراعی و باغی و همچنین اطلاع‌رسانی به‌موقع مردم و بهره‌برداران از طریق سامانه ۱۳۱ از وقوع جرم تغییرکاربری‌های غیرمجاز و تخریب اراضی کشاورزی توسط افراد سودجو جلوگیری کنیم.

منبع : مهر نیوز