قهرمانی اندونزی در بدمینتون جام فجر/ایران سهمی از جوایز دلاری نبرد

مسابقات بدمینتون جام فجر با قهرمانی اندونزی در بخش انفرادی مردان به پایان رسید. به گزارش سردبیر پرس، سی‌ویکمین دوره مسابقات بدمینتون جام فجر که از ۱۱ بهمن در سالن افراسیابی مجموعه ورزشی شهدی شیرودی تهران آغاز شده بود امروز با برگزاری فینال انفرادی و دونفره مردان به پایان رسید. در فینال انفرادی مردان جاستین […]

مسابقات بدمینتون جام فجر با قهرمانی اندونزی در بخش انفرادی مردان به پایان رسید.
به گزارش سردبیر پرس، سی‌ویکمین دوره مسابقات بدمینتون جام فجر که از ۱۱ بهمن در سالن افراسیابی مجموعه ورزشی شهدی شیرودی تهران آغاز شده بود امروز با برگزاری فینال انفرادی و دونفره مردان به پایان رسید.

در فینال انفرادی مردان جاستین هو از مالزی با رنک ۱۶۹ مقابل بلاوا از اندونزی با رنک ۱۲۶ رقابت کرد و در پایان نماینده اندونزی ۲ بر یک پیروز شد و عنوان قهرمانی را کسب کرد. جایزه قهرمان ۱۳۰۰ دلار و نایب قهرمان ۶۵۰ دلار است.

سیاهپوترا اندونزی و آلوی فرحان اندونزی در رده سوم‌ مشترک ایستادند و هر کدام ۳۰۰ دلار جایزه گرفتند.

در این‌ مسابقات میرابا لووانگ میثنم با رنک ۵۶، جاناتان ماتیاس برزیل با رنک ۸۰، برناردو آتیلانو پرتغالی با رنک ۸۶، چیراگ سن هندی با رنک ۹۴، سابحانکار دی از هند با رنک ۹۶، اسناکار سوبرامانیان هندی با رنک ۹۷ و هارشیت آگاروال هندی با رنک ۹۹ نیز حضور داشتند اما به فینال نرسیدند.

قهرمانی فلیپین در بخش دو نفره

در بخش دونفره مردان نیز ورزشکاران فیلیپین ۲ بر صفر مقابل ورزشکاران اندونزی پیروز شدند و قهرمان شدند. جایزه قهرمان این بخش ۱۲ هزار دلار بود.

تگس هتومو و دیوید ویجایا از اندونزی و به‌چون منگ و گوبون ژی از مالزی نیز سوم‌ مشترک شدند و ۳۰۰ دلار جایزه گرفتند.

در جدول اصلی مردان بازیکنان ایرانی به جز سالار بیات که با شکست ورزشکار هندی به راند دوم رسید، سایر ورزشکاران ایرانی در راند اول متوقف شدند. البته سالار بیات هم در راند دوم متوقف شد.

عملکرد ضعیف تیم‌های ایرانی

در بخش دو نفره مردان ۱۳ تیم از ایران حضور داشتند که ۷ تیم در دور اول با شکست مقابل حریفانشان متوقف شدند. سایر تیم‌های ایرانی نیز در دور دوم با شکست مقابل حریفان از دور مسابقات کنار رفتند.در بخش زنان نیز تانیا همانت هندی و تسنیم میر از ایران در بخش انفرادی زنان قهرمان شدند. مقام مشترک نیز به ورزشکار هند و اندونزی رسید. تیم دونفره اندونزی قهرمان و تیم دونفره مالزی نایب قهرمان شدند.

در این مسابقات ۱۲۴ بازیکن مرد که ۹۶ نفر آنها خارجی و ۹۵ بازیکنان زن که ۶۷ نفر آنها خارجی هستند، حضور داشتند. بازیکنان خارجی از کشورهای کانادا، هند، پرتغال، چین، اردن، چین‌تایپه، پرو، مالت، بلغارستان، مالزی، فیلیپین، ترکیه، نپال، اندونزی، ویتنام، برزیل،سریلانکا، دانمارک، لهستان، قزاقستان، ایران، عراق، هلند، سنگاپور، تیمور شرقی و اسلواکی حضور داشتند. 

*نتایج مرحله نهایی جدول اصلی انفرادی مردان: 

فینال: جاستین هو مالزی صفر – بلاوا اندونزی ۲

رده‌بندی: سیاهپوترا اندونزی و آلوی فرحان اندونزی در رده سوم‌مشترک ایستادند و هر کدام ۳۰۰ دلار جایزه گرفتند.

*نتایج مرحله نهایی جدول اصلی دونفره مردان:

فینال: ریموند ایندریا و دانیال ماروینو از اندونزی صفر – کریستین برناندو و الوین مرادا از فیلیپین ۲

قهرمانی اندونزیایی: ایرانی‌ها آدم‌های خوبی هستند

بلاوا شبدا پرکاتا از اندونزی ۲۱ ساله بعد از کسب عنوان قهرمانی در مورد سطح مسابقات بدمینتون جام فجر اظهار کرد: به نظرم خوب بود. بازیکنان خوبی بودند و فرصت خوبی بود که با آنها بازی کنم و رنکینگ جهانی خود را افزایش دهم.

وی در مورد بازیکنان ایرانی گفت: ایرانی‌ها آدم‌های خوبی هستند و بعد از بازی با من عکس انداختند.وی در پاسخ به این سوال که آیا باز هم به ایران خواهد آمد گفت: مطمئن نیستم، نمی‌دانم ولی اگر سال بعد باز هم برگزار شود، برنامه‌ریزی می‌کنم تا در این  مسابقات شرکت کنم.

حمید سجادی و مریم کاظمی معاون زنان وزارت ورزش نیر در مراسم اختتامیه حضور دارند.

انتهای پیام