قیمت میلگرد در بازار کشور

به گزارش بازرگانی سردبیر پرس، اگر جزو افرادی هستید که با بازار آهن و سر و کار دارید، می‌دانید که استعلام اقلام پرمصرفی مانند میلگرد چه چالش‌های بزرگی به همراه دارد. بدون شک میلگرد جزو پرکاربردترین فرآورده‌های فولادی است که در بازار آهن عرضه می‌شود. به همین دلیل نیز افراد زیادی نیازمند بررسی قیمت آن […]

به گزارش بازرگانی سردبیر پرس، اگر جزو افرادی هستید که با بازار آهن و سر و کار دارید، می‌دانید که استعلام اقلام پرمصرفی مانند میلگرد چه چالش‌های بزرگی به همراه دارد. بدون شک میلگرد جزو پرکاربردترین فرآورده‌های فولادی است که در بازار آهن عرضه می‌شود. به همین دلیل نیز افراد زیادی نیازمند بررسی قیمت آن هستند تا بتوانند خرید خود را انجام دهند. اما ابهامات و نقاط تاریکی در مورد قیمت میلگرد وجود دارند که خرید این فرآورده فولادی را مشکل خواهند کرد. در ادامه مطلب بیشتر به ابهامات نوسان قیمت میلگرد می‌پردازیم و راهی بسیار ساده برای حل آن‌ها را آموزش می‌دهیم.
قیمت میلگرد در بازار چقدر است؟
اگر بخواهید قیمت میلگرد در بازار آهن را جستجو کنید، می‌توانید از روش‌های گوناگونی کمک بگیرید. برای مثال درصد زیادی از خریداران میلگرد به طور مستقیم به بازارهای آهن هر شهر سر می‌زنند و به طور مستقیم از توزیع کنندگان استعلام قیمت می‌گیرند. در صورتی که با بازار آهن ارتباط قوی داشته باشید، با چند تماس تلفنی ساده هم امکان استعلام قیمت را خواهید داشت.
جالب است بدانید با اینکه چنین راه‌هایی بسیار ساده به نظر می‌رسند، اما مشکلاتی را به همراه دارند. برای مثال اگر یک نوع میلگرد با سایز، گرید و شرکت سازنده مشخص را در ذهن داشته باشید، قیمت‌های متفاوتی را از توزیع کنندگان می‌شنوید. به همین دلیل اندکی برای خرید و ثبت سفارش دچار مشکل خواهید شد. بدیهی است که در چنین شرایطی امکان مقایسه دقیق قیمت‌ها را نیز ندارید.
معرفی عواملی که روی قیمت میلگرد تاثیر می‌گذارند
همیشه در بازار آهن عواملی وجود دارند که تعیین کننده قیمت میلگرد یا سایر فرآورده‌های فولادی هستند. به همین دلیل نمی‌توان قیمت ثابتی را برای هر کیلو آهن تصور کرد. از عواملی که در بازار آهن نوسان قیمت ایجاد می‌کنند، برخی موارد به خود کالا مربوط می‌شوند. به همین دلیل باید بدانید که چه مشخصاتی روی قیمت کلی فاکتور سفارش شما تاثیر می‌گذارند. با انجام این کار درک دقیقی از قیمت پیدا خواهید کرد و خرید هوشمندانه‌ای خواهید داشت.

مشخصات فنی میلگرد
اولین و مهم‌ترین عاملی که روی قیمت میلگرد تاثیر می‌گذارد، مشخصات فنی میلگردها هستند. به طور کلی میلگردهای تولیدی صنایع فولادی کشور در سایزهای ۸ تا ۳۲ تولید می‌شوند. همچنین با بالا رفتن سایز قیمت میلگرد افزایش نسبی خواهد داشت. دومین عامل در مشخصات فنی میلگردها نیز گرید و نوع آج‌های آن است که به شرح زیر هستند:
گرید A۱: میلگردهای ساده بدون آج برای استفاده در پروژه‌های سبک
گرید A۲: پرکاربردتری گرید میلگرد که با آج موربی تولید می‌شود
گرید A۳: میلگردهای خاص برای پروژه‌ای سنگین که آج‌های جناقی دارد
توجه داشته باشید که گریدها علاوه بر کاربرد میلگرد روی قیمت نیز تاثیر محسوسی می‌گذارند. برای مثال میلگردهای دارای سایز مشابه هستند، اما گرید متفاوتی دارند، مدل‌های دارای گرید بالاتر گران‌تر هستند. به همین دلیل در هنگام مشاهده تفاوت قیمت باید به نوع گرید نیز دقت داشته باشید.
موجودی انبارها
فرض کنید که میلگرد ارگ تبریز را برای خرید خود انتخاب کرده‌اید، ولی این میلگرد در انبارهای توزیع کنندگان موجود نیست. در چنین شرایطی قیمت میلگرد ارگ تبریز نسبت به سایر نمونه‌های مشابه بالاتر می‌رود. با وجود چنین وضعیتی نباید انتظار داشته باشید که توزیع کنندگان قیمت مناسبی را به شما اعلام کنند. اگر هم می‌خواهید که در هنگام خرید با چنین مشکلی مواجه نشوید، قبل از انتخاب میلگرد موجودی بازار را کنترل کنید.
شرکت سازنده میلگرد
خوشبختانه به دلیل وجود منابع غنی و صنعت‌گران توانمند، در سراسر ایران عزیز صنایع فولادی بزرگی دیده می‌شوند که مشغول به تولید انواع میلگردها هستند. به همین دلیل در بازار آهن کشور تنوع بسیار بالایی از برندهای تولید کننده میلگرد وجود دارد. جالب است بدانید که برند روی قیمت نیز تاثیر زیادی می‌گذارد و باید به آن در هنگام خرید توجه کرد.

شاید برای شما این ابهام وجود دارد که چرا یک میلگرد مشابه در بین کارخانه صنایع فولادی با قیمت متفاوتی عرضه می‌شود. برای پاسخ به این سوال باید از چند زاویه مختلف این اختلاف قیمت را بررسی کرد. برای مثال میلگردهای تولیدی برخی از کارخانه‌ها محبوبیت زیادی دارند و عرضه آن‌ها پاسخگوی تقاضای مشتریان نیست. در چنین شرایطی بدیهی است که قیمت میلگرد آن کارخانه نسبت به سایر شرکت‌ها بالاتر رود.
تغییرات کلی قیمت در بازار
بازار آهن در وضعیت اقتصاد کنونی ثبات چندان زیادی ندارد. به همین دلیل هر روز شاهد نوسان قیمت فرآورده‌های پرمصرفی مانند میلگرد هستیم. البته که این نوسان قیمت به دلایل مختلفی رخ می‌دهد و خرید را برای مصرف کننده سخت‌تر خواهد کرد. همچنین عوامل نوسان قیمت بسیار متنوع بوده که چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:
تغییر در بازار ارز کشور
صادرات بی‌رویه و کاهش عرضه به بازار
احتکار میلگردها توسط افراد سودجو
قیمت‌گذاری دستوری دولت
کاهش تولید میلگرد به دلایل مختلف
موارد بالا هر کدام روی قیمت تاثیرگذار هستند و در بازه‌های زمانی مختلف رخ می‌دهند. به همین دلیل برای اینکه تغییرات قیمت با توجه به این دلایل را بهتر درک کنید، باید از نمودارهای قیمت میلگرد کمک بگیرید. با انجام این کار می‌توانید تغییرات قیمت میلگرد یا سایر فرآورده‌های فولادی را بهتر متوجه شوید.
تفاوت قیمت میلگرد در شهرهای مختلف
اگر اندکی قیمت‌های آهن را در بازار کشور بررسی کنید، می‌بینید که بین شهرهای مختلف اختلاف قیمت اندکی وجود دارد. برای مثال قیمت میلگرد در اصفهان نسبت به شهر تهران اندکی کمتر است. این تغییرات قیمت به دلیل عواملی مانند نزدیکی شهر به کارخانه‌های تولید میلگرد است؛ زیرا هزینه‌هایی مانند حمل و نقل کاهش یافته و قیمت کلی محصول کمتر می‌شود.
استفاده از روش‌های جدید برای اطلاع از قیمت‌های میلگرد
در صورتی که بخواهید از همان روش‌های سنتی برای خرید میلگرد استفاده کنید، برای مشاهده، بررسی و مقایسه قیمت میلگرد مورد نظرتان باز هم مشکل خواهید داشت. به همین دلیل باید با روش‌های جدید خرید میلگرد آشنا شوید که استفاده از پلتفرم‌های آنلاین است. با استفاده از این روش‌های خرید نوین می‌توانید لیست کامل قیمت انواع میلگرد کارخانه‌های گوناگون را با نمودار ببینید. همچنین این سایت‌ها امکان خرید مستقیم را نیز در اختیار شما قرار می‌دهند.
تهران آهن، دسترسی به قیمت‌های دقیق با چند کلیک
برای پیدا کردن یک سایت تخصصی در زمینه آهن نیاز نیست که کار سختی را انجام دهید؛ زیرا سایت تهران آهن تمامی خدمات لازم را به شما ارائه خواهد کرد. در این سایت امکان مشاهده لیست قیمت کامل انواع میلگرد، ورق آهن، قوطی یا پروفیل و… را دارید. همچنین تیم پشتیبانی و مشاوره سایت شما را خرید و پیگیری سفارش یاری خواهند کرد.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و سردبیر پرس در محتوای آن هیچ نظری ندارد.