قیمت کالاهای اساسی افزایش نمی یابد/ لزوم تشدید نظارت ها

به گزارش سردبیر پرس، علیرضا قاسمی‌فرزاد در کارگروه تنظیم بازار استان همدان ضمن تاکید بر تقویت معیشت مردم و ارتقای تولید، گفت: با توجه به اهمیت معیشت مردم، باید روی آن متمرکز شده و به دنبال ایجاد یک ثبات در بازار هستیم. وی با بیان اینکه این انتظار وجود دارد که با تعدیل قیمت نان […]

به گزارش سردبیر پرس، علیرضا قاسمی‌فرزاد در کارگروه تنظیم بازار استان همدان ضمن تاکید بر تقویت معیشت مردم و ارتقای تولید، گفت: با توجه به اهمیت معیشت مردم، باید روی آن متمرکز شده و به دنبال ایجاد یک ثبات در بازار هستیم.
وی با بیان اینکه این انتظار وجود دارد که با تعدیل قیمت نان سطح کیفی و ساعات کاری و نحوه فعالیت‌های نانوایی‌های استان باید مطابق با دستورات اتحادیه باشد، تاکید کرد: بازرس‌ها و اکیپ‌های نظارت بر نانوایی‌ها در شهرستان‌ها و شهر همدان افزایش یابد.
استاندار همدان ادامه داد: میزان فراوانی مرغ در سطح بازار استان رضایت بخش است و عرضه آن نیز به‌صورت گسترده صورت می‌گیرد.
وی با تاکید بر اینکه روزانه متوسط بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ تن مرغ در استان مصرف مرغ داریم و تولید آن نیز به بیش از ۵۵۰ تن رسیده که به سایر شهرستان‌ها نیز ارسال شد، مطرح کرد: اکیپ‌های نظارت و بازرسی در سطح استان و شهرستان برای بررسی بازار و قیمت کالاها در سطح استان فعالیت خواهند کرد.
قاسمی فرزاد با بیان این موضوع گفت: اصناف و بازاریانی که در زمینه کیفیت‌کالای آنها مطلوب نباشد و در قیمت‌ها تخطی انجام دهند، اعمال قانون می‌شوند.
استاندار همدان با بیان اینکه در زمینه ذخیره کالاهای اساسی همچون گندم، برنج، شکر و سایر اقلام استراتژیک مصرفی، وضعیت مطلوبی داریم، تصریح کرد: در برخی از کالاهای اساسی برای ۶ ماه ذخیره سازی‌شدی و هیچ نگرانی وجود ندارد.
وی در ادامه این موضوع مطرح کرد: در شرایط کنونی در کالاهای اساسی هیچگونه افزایش قیمتی وجود نخواهد داشت.
قاسمی فرزاد با بیان اینکه کارخانه‌های تولید آرد در راستای بهبود کیفیت آرد حرکت کنند، تاکید کرد: در ماه‌های اول سال که بازار با مشکل کاهش مرغ مواجه شد، با ورود بسیج اصناف سامان دهی و نظم‌دهی خوبی ایجاد شد.
استاندار همدان در پایان با تاکید بر اینکه از ظرفیت بسیج اصناف، در کنترل بازار استفاده شود، تصریح کرد: منافعِ حضور بسیج اصناف در بخش‌های مختلف، برای عموم مردم است.