لزوم تبلیغ چهره به چهره برای مشارکت/افزایش شور انتخابات در بجنورد

سردبیر پرس؛ گروه استان‌ها: کار از روز شماری به ساعت شماری رسیده است؛ کمتر از ۴۸ ساعت دیگر تا آغاز انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری باقی مانده و شور و هیجان به شدت افزایش یافته است. تمامی گروه‌های سیاسی، فعالان فرهنگی و مذهبی، دانشجویان و فرهنگیان، ورزشکاران و کسبه دغدغه مند مشغول دعوت مردم به […]

سردبیر پرس؛ گروه استان‌ها: کار از روز شماری به ساعت شماری رسیده است؛ کمتر از ۴۸ ساعت دیگر تا آغاز انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری باقی مانده و شور و هیجان به شدت افزایش یافته است.
تمامی گروه‌های سیاسی، فعالان فرهنگی و مذهبی، دانشجویان و فرهنگیان، ورزشکاران و کسبه دغدغه مند مشغول دعوت مردم به شرکت در انتخابات و در وهله دوم انتخاب اصلح هستند.
هیجان به اوج خود رسیده اما در این بین نباید از کسانی که هنوز برای شرکت در انتخابات تردید دارند به راحتی گذشت زیرا قشر قابل توجهی همچنان دو دل هستند که رأی دهند یا خیر؛ در حالی که با کوچک‌ترین صحبتی می‌توان نظرشان را برای شرکت در انتخابات تغییر داد.
برای مشارکت تبلیغ چهره به چهره باید کرد
مصطفی محمدی فرد، دانشجو فعال خراسان شمالی در این خصوص به خبرنگار سردبیر پرس می‌گوید: زمان بسیار اندک است و تمام دغدغه مندان باید به میدان بیایند و در صحبت‌های رو در رو مردم را به حضور دعوت کنند.
وی افزود: بسیاری از کسانی که قصد رأی دادن ندارند درد و دل زیادی دارند و باید چند دقیقه پای حرفشان نشست و سپس دلشان آرام می‌شود.
محمدی فرد تاکید کرد: تمام دانشجویان و فعالان فرهنگی در آستانه انتخابات به میان اقوام و مردم بروند و با آن‌ها صحبت کنند؛ به راحتی می‌توان مردم را برای حضور در انتخابات اقناع کرد زیرا اساس رأی دادن عقلی و منطقی است.
این فعال دانشجویی با تاکید بر اینکه مردم از دولت فعلی به شدت گلایه دارند، گفت: صرفاً با این جمله که عدم حضور در انتخابات امکان استقرار دولت سوم روحانی را به وجود می‌آورد، می‌توان مردم را قانع کرد.
وی بیان داشت: صحبت رو در رو بیشترین تأثیر را دارد؛ فعالان از فضای مجازی خارج شوند و در این ۴۸ ساعت بین مردم بروند و چهره به چهره صحبت کنند.

محمدی فرد در انتها تصریح کرد: حضور در انتخابات برای ما یک تکلیف سیاسی، عقیدتی و منطقی است و باید علاوه بر حضور در انتخابات، مردم را به این امر دعوت کنیم.
سرنوشت خود را تعیین کنیم
سید محمد پاکمهر، نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار کرد: روز تعیین سرنوشت توسط مردم نزدیک است و مردم باید بدانند اینکه در ۴ سال بعد چه اتفاقی بیفتد بسته به حضور و انتخابشان دارد.
وی افزود: عدم شرکت در انتخابات را کسانی تبلیغ می‌کنند که دلسوز مردم نیستند و بارها نشان داده‌اند صرفاً قصد ایجاد مشکل برای مردم را دارند.
پاکمهر با تاکید بر حضور حداکثری در انتخابات، گفت: شرکت در انتخابات باعث ایجاد آرامش و امنیت در جامعه خواهد شد و عدم شرکت شرایط را برای فتنه‌ها مهیا می‌کند.
رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مردم خراسان شمالی در دوره گذشته نیز بیش از میانگین کشور در انتخابات شرکت کردند و اینک نیز باید با بصیرت خود شرایط را برای استقرار دولت جوان حزب اللهی فراهم کنند.
وی در انتها گفت: مردم به پای صندوق رأی آمده و اطرافیان خود را نیز به حضور مجاب کنند تا بتوانیم کشوری قدرتمند و مقتدر در تمام زمینه‌ها از جمله مسائل اقتصادی بسازیم.
هجمه سنگین دشمن برای عدم مشارکت
حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس در خصوص انتخابات پیش رو، اظهار کرد: مشارکت مردم در این انتخابات اهمیت ویژه‌ای دارد زیرا مردم پشتوانه و قدرت اصلی نظام اسلامی هستند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: امروز دشمنان هجمه سنگینی برای عدم مشارکت مردم در انتخابات وارد کرده‌اند لذا مردم باید با هوشیاری ویژه خود در زمین بازی دشمن وارد نشوند زیرا طبق فرموده رهبر انقلاب کسانی که می‌گویند مردم در انتخابات شرکت نکنند، دلسوز نیستند.
وی با تأکید بر اینکه نباید برخی افراد در مورد کاهش احتمالی مشارکت به مردم آدرس غلط بدهند، افزود: کاهش مشارکت به خاطر عدم احراز صلاحیت‌های برخی داوطلبان از سوی شورای نگهبان نیست، بلکه به خاطر ناکارآمدی‌های مسئولین اجرایی، اعمال سیاست‌های غلط اقتصادی، گلایه‌مندی‌های مردم از وضعیت آشفته معیشتی، وعده‌های محقق نشده دولت، شکاف‌های طبقاتی، بروز و ظهور فساد در برخی دستگاه‌ها، تعدی‌ها به بیت‌المال، وجود مافیاهای قدرت و ثروت، نرخ بالای بیکاری، رکود تولید و تعطیلی واحدهای تولیدی، بی‌رونقی کسب‌وکار و بازار، نابسامانی شبکه توزیع کالاهای اساسی و پدیده دلالان، تورم بالا، گرانی‌های افسار گسیخته و مصائب بورس است.

وی افزود: برخی از این مشکلات و معضلات در تاریخ اقتصادی کشور ما بی‌سابقه است لذا مردم به حق گلایه دارند اما نباید از حضور در انتخابات امتناع کنند.
حجت‌الاسلام سالاری بی توجهی به فضای مجازی و ایجاد شبهات و شایعات فراوان را دیگر مسئله این روزها دانست و گفت: دشمن از این فضا بهره می‌برد تا با ایجاد عملیات روانی گسترده و جنگ رسانه‌ای، علیه ملت ایران سیاه نمایی کند تا مردم و به خصوص جوانان ناامید شوند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در انتها گفت: با وجود این اقدامات دشمنان، باید دوست داران و معتقدان به نظام و انقلاب با تمام تلاش برای بی‌اثر سازی و خنثی کردن توطئه‌های دشمن در زمینه انتخابات فعالیت کنند تا به فضل الهی و با هوشیاری و بصیرت مردم بار دیگر شاهد برگزاری انتخاباتی باشکوه در کشور باشیم.
انتخاب اصلح تکمیل کننده حضور در انتخابات است
حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد نیز در گفتگو با مهر با اشاره به رقابت نامزدها، گفت: این افراد مورد تأیید حداقلی شورای نگهبان هستند و تأیید حداکثری نامزدها و تعیین اصلح بر عهده خود مردم است که با بصیرت بالا باید گزینه اصلح را انتخاب کنند.
وی با اشاره به ویژگی‌های انتخاب اصلح در جریان انتخابات ریاست جمهوری، افزود: شرکت در انتخابات وظیفه‌ای شرعی، قانونی و عملی است و انتخاب اصلح تکمیل‌کننده این وظیفه قلمداد می‌شود.
حجت‌الاسلام آزموده با تأکید بر ضرورت هوشیاری مردم در انتخاب اصلح از بین نامزدها، بیان کرد: نخستین معیار انتخاب اصلح صداقت و امانت‌داری است؛ زیرا فرد اصلح کسی است که با صداقت و راست‌گویی با مردم سخن گوید و با رانت‌خواری و دروغ‌گویی به اعتماد این مردم خیانت نکرده باشد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی تعهد و تخصص داشتن را دومین ویژگی فرد اصلح خواند و افزود: نامزد اصلح کسی است که با سخنرانی‌هایش و تبلیغ خود چراغ سبز به دشمنان نشان ندهد.
وی در انتها اخلاق را از دیگر ویژگی‌های فرد اصلح عنوان کرد و بیان داشت: در آستانه انتخابات از تمام شهروندان خراسان شمالی می‌خواهیم در انتخابات حضور پیدا کنند تا بسیاری از توطئه‌های خارجی و داخلی از بین رفته و مشکلات رو به حل شدن برود.
هر چند دولت فعلی با ناکارآمدی خود مردم را به شدت تحت فشار قرار داده اما عدم شرکت در انتخابات دردی را دوا نخواهد کرد لذا باید با حضور خود در پای صندوق‌های رأی نشان دهیم از دولت فعلی شکایت داشته و به آینده امیدواریم. ‌

منبع : خبرگزاری مهر