لزوم تسریع در ساخت کارخانه زباله سوز در گیلان

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه رشت با تسلیت سالروز شهادت حضرت علی (ع) با اشاره به حضور اقشار مختلف مردم در مساجد در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: ماه رمضان فرصتی مناسب برای بهره مندی از برکات الهی است. وی همچنین با اشاره به دوم اردیبهشت […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه رشت با تسلیت سالروز شهادت حضرت علی (ع) با اشاره به حضور اقشار مختلف مردم در مساجد در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: ماه رمضان فرصتی مناسب برای بهره مندی از برکات الهی است.
وی همچنین با اشاره به دوم اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران به دستور امام خمینی (ره)، افزود: سپاه شجره طیبه و امید مردم مسلمان ایران و محور مقاومت است.
امام جمعه رشت در ادامه با محکومیت به آتش کشیدن قرآن توسط فردی نادان در کشور سوئد، بیان کرد: کتاب الهی قرآن برای مسلمانان ارزشمند بوده و دشمن با این عمل شنیع درصدد تحریک مسلمانان است.
آیت الله فلاحتی با اشاره به تلاش مسئولان در اجرای طرح‌هایی برای پاک کردن محیط از آلایندگی‌ها، تصریح کرد: بیش از ۴۰ سال است که زباله‌های سراوان روی هم انباشته شده و برای برطرف کردن این معضل همه باید کمک کنند.
آیت الله فلاحتی با تاکید بر اینکه برطرف کردن معضل پسماند سراوان نیازمند فرهنگ سازی است، افزود: روزانه یک هزار و ۱۰۰ تن پسماند در سراوان رشت دپو شده و نیاز است محل جدیدی برای زباله‌ها ایجاد شود.
پسماند سراوان ابر مشکل گیلان است
وی پسماند سراوان را ابر مشکل گیلان برشمرد و اظهار کرد: برای بیان مشکل نباید حرکتی کرد که موجب ایجاد فرصت طلبی دشمن شود بلکه معضل به صورت منطقی بیان شود.
امام جمعه رشت بر احداث سریع کارخانه زباله سوز در گیلان تاکید کرد و افزود: تبدیل پسماند به کود آلی، پوشاندن زباله انباشته شده ۱۰۰ متری سراوان و راه اندازی تصفیه خانه شیرابه‌های این پسماند از خواسته‌های مردم گیلان است زیرا پسماند سراوان تنها برای مردم این منطقه مشکل ساز نبوده و برای تمام مردم استان آسیب بسیار دارد.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار برای پسماند گیلان در سفر هیئت دولت به این استان، تصریح کرد: مسئولان ذی ربط برنامه‌هایی برای برطرف کردن معضل پسماند دارند که باید با کمک مردم عملیاتی شود.
وی به معضل حاشیه نشینی شهر رشت اشاره کرد و گفت: سال‌های گذشته حاشیه نشینی شهر رشت بیشتر شده و در این راستا شهرداری نباید از محله‌های محروم این شهر غفلت کند.

منبع : خبرگزاری مهر