لزوم توجه جدی به نماز در قالب اجرای طرح تحول بنیادین در مدارس

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، محسن حاجی میرزایی، ظهر سه شنبه در مراسم اختتامیه بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز دانش آموزی در یزد با تاکید بر اینکه نماز با همه شئون زندگی پیوند عمیق دارد، اظهار داشت: ذکر، انسان را از غفلت دور می‌کند و برای غافل نشدن باید اهل ذکر باشیم و حقیقت […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، محسن حاجی میرزایی، ظهر سه شنبه در مراسم اختتامیه بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز دانش آموزی در یزد با تاکید بر اینکه نماز با همه شئون زندگی پیوند عمیق دارد، اظهار داشت: ذکر، انسان را از غفلت دور می‌کند و برای غافل نشدن باید اهل ذکر باشیم و حقیقت نماز نیز بر همین اساس است.
وی عنوان کرد: یکی از واقعیات قابل مشاهده در جامعه بشری تفاوت بین فرهنگ‌ها و تمدن‌ها و اخلاق‌ها است و برای رمزگشایی از این تفاوت‌ها باید دید که چگونه تمدن و اخلاق شکل گرفته و فرهنگ آن متولد شده است.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: انسان با یادگیری آگاه می‌شود و این امر به مدد معلم صورت می‌گیرد.
حاجی میرزایی با بیان اینکه در قرآن کریم آیات متعددی در مورد دیدن، شنیدن، تعقل و اندیشیدن وجود دارد، عنوان کرد: برای اینکه فرهنگ و تمدن غنی‌تر و شایسته‌تری داشته باشیم، دارالشفاء اصلی نماز است و حقیقت نماز معراج مؤمن و اوج گرفتن تمام قابلیت‌ها است.
وی، معلمان را عمود خیمه تعلیم و تربیت دانست و گفت: معلم دلسوز، متدین و متعهد، دانش آموزان متدین و متعهد تربیت می‌کند و فرهنگ دینی در این دانش آموزان متبلور می‌شود.
وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت ترویج فرهنگ نماز در مدارس تاکید کرد و گفت: این مهم در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز مورد تاکید قرار گرفته است.
به گزارش مهر، در این مراسم از فعالان این دوره اجلاسیه تجلیل شد.
در مجموع ۱۲۰ دانش آموز یزدی برگزیده اجلاس نماز در رشته‌های مختلف بودند که به نمایندگی از آنها از چهار دانش آموز تجلیل شد.