مازندرانی ها پارسال ۷۵۰ میلیارد ریال زکات پرداخت کردند

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت الاسلام بشیر عالیشاه بعدازظهر پنجشنبه در شورای زکات استان با بیان اینکه سیاست راهبردی کمیته امداد توانمندسازی است، تصریح کرد: در تابستان سال گذشته هزار و ۲۳۰ دستگاه کولر بین بیماران صعب العلاج تحت حمایت توزیع شد که اعتبارات با ۵۰ درصد کمک خیران و ۵۰ درصد کمیته امداد […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت الاسلام بشیر عالیشاه بعدازظهر پنجشنبه در شورای زکات استان با بیان اینکه سیاست راهبردی کمیته امداد توانمندسازی است، تصریح کرد: در تابستان سال گذشته هزار و ۲۳۰ دستگاه کولر بین بیماران صعب العلاج تحت حمایت توزیع شد که اعتبارات با ۵۰ درصد کمک خیران و ۵۰ درصد کمیته امداد تأمین شده است.
وی با تقدیر از همراهی خیران بیان کرد: خیران به کمیته امداد اعتماد دارند که موجب سربلندی این نهاد است. مدیرکل کمیته امداد مازندران گفت: سال گذشته هزار و ۵۰۰ سری جهیزیه شامل یخچال، تلویزیون، اجاق گاز، لباس شویی و جاروبرقی بین مددجویان توزیع شد که کمیته امداد این زمینه را فراهم کرد و ۱۰ میلیون تومان با کمک خیران و ۱۰ میلیون تومان کمک کمیته امداد و با توجه به رایزنی‌های انجام شده این اقلام به خانواده‌های تحت حمایت اهدا شد.
حجت الاسلام عالیشاه افزود: توزیع هزار و ۵۰۰ دستگاه بخاری گاز سوز، توزیع سه هزار و ۴۰۰ دستگاه آبگرمکن، بیش از ۵۰۰ دستگاه یخچال و ۱۰۰ دستگاه تلویزیون، ۱۰۰ دستگاه ماشین لباسشویی برای خانواده‌های نیازمند از دیگر کارهای سال گذشته بوده است.
وی با بیان اینکه خط مقدم کمک‌های مومنانه محله‌ها هستند و باید محله‌ها را تقویت کرد، گفت: ۴۵۶ مرکز نیکوکاری در استان با محوریت مساجد وجود دارد و این مراکز با شناسایی نیازمندان و آمایش محله با استفاده از ظرفیت خیران به کمک نیازمندان می‌شتابند و سال گذشته با کمک ائمه جمعه، سپاه و آستان قدس رضوی، بیش از ۲۱۰ هزار کمک مومنانه بین نیازمندان توزیع شد.
مدیرکل کمیته امداد مازندران با تقدیر از همراهی و حمایت نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه مازندران گفت: سال گذشته ۷۵ میلیارد تومان زکات جمع آوری شده است.
حجت الاسلام عالیشاه با بیان اینکه دوهزار شورای زکات در استان وجود دارد، افزود: زکات جمع آوری شده برای خانواده‌های نیازمند در بخش‌های مختلف هزینه می‌شود.

منبع : مهر نیوز