مانور امداد و نجات جاده‌ای در نهبندان برگزار شد

به گزارش سردبیر پرس و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، محمود اکبری در حاشیه برگزاری این مانور اظهار داشت: تمرین تخصصی نیروهای عملیاتی، بهره مندی درست از تجهیزات، ارزیابی عملکرد و شناسایی نقاط قوت و ضعف از اهداف برگزاری این تمرین‌ها است. وی افزود: این مانور هر ساله به جهت […]

به گزارش سردبیر پرس و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، محمود اکبری در حاشیه برگزاری این مانور اظهار داشت: تمرین تخصصی نیروهای عملیاتی، بهره مندی درست از تجهیزات، ارزیابی عملکرد و شناسایی نقاط قوت و ضعف از اهداف برگزاری این تمرین‌ها است.
وی افزود: این مانور هر ساله به جهت حفظ آمادگی و همچنین تعامل و همکاری دستگاه‌های خدمات رسان همچون هلال احمر، آتش نشانی، پلیس راه، نیروی انتظامی، راهداری و اورژانس برگزار می‌شود.
سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی تعامل و هم افزایی بیشتر بین دستگاه‌های خدمات رسان را از دیگر اهداف اجرای این مانور برشمرد و گفت: برگزاری مانورها در ایجاد آمادگی و آموزش مردم برای مقابله با حوادث و همچنین حفظ خونسردی و کاهش خسارات اهمیت بسزایی دارد.
وی با اشاره به اینکه اکثر حوادث جاده‌ای توسط پایگاه‌های بین شهری جمعیت هلال احمر پوشش داده می‌شوند، عنوان کرد: رهاسازی مصدومان و کمک جهت انتقال افراد از مهم‌ترین وظایف نجاتگران و امدادگران است لذا با برگزاری مانورها همواره می‌توانیم آموزش‌های تخصصی و آمادگی تیم‌ها را داشته باشیم.