مبارزه با سن غلات در ۱۳ هزار هکتار از اراضی استان سمنان آغاز شد

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، لطف‌الله رضایی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی جهاد کشاورزی استان سمنان ضمن بیان اینکه مبارزه با سن غلات در ۱۳ هزار و ۲۱۵ هکتار اراضی استان آغازشده است، ابراز داشت: اگرچه بیشترین سطح در گرمسار و آرادان شاهد هستیم اما این مهم برای همه شهرستان‌های استان اجرایی می‌شود. […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، لطف‌الله رضایی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی جهاد کشاورزی استان سمنان ضمن بیان اینکه مبارزه با سن غلات در ۱۳ هزار و ۲۱۵ هکتار اراضی استان آغازشده است، ابراز داشت: اگرچه بیشترین سطح در گرمسار و آرادان شاهد هستیم اما این مهم برای همه شهرستان‌های استان اجرایی می‌شود.

وی بابیان اینکه سن به‌عنوان یکی از مهم‌ترین آفت‌هایی که باعث نابودی غلات به‌ویژه گندم می‌شود، افزود: سطح مقابله با این آفت شامل دو نوع مادری و پوره می‌شود که در نوع اول ۱۲ هزار و ۲۴۰ هکتار و در سن پوره ۹۷۵ هکتار به انجام خواهد رسید.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه عملیات مبارزه با سن پوره در گرمسار و آرادان از هشتم اردیبهشت‌ماه آغازشده است، ابراز داشت: این عملیات در سطح شش هزار و ۲۵۰ هکتار و دو هزار و ۸۷۰ هکتار این دو شهرستان به ترتیب مذکور انجام‌شده است.

رضایی بابیان اینکه مبارزه با سن غلات در شهرستان‌های سمنان و سرخه از دهم اردیبهشت و برای دامغان از سیزدهم و شاهرود و میامی از شانزدهم اردیبهشت‌ماه آغازشده است، تصریح کرد: مقابله با آفت سن غلات در میامی یک هزار و ۵۲۵، سمنان یک هزار و ۲۱۰، شاهرود ۶۰۵ هکتار، دامغان ۴۳۵ و سرخه نیز ۳۲۰ هکتار مبارزه با سن غلات انجام‌شده است.

وی افزود: علاوه بر مزارع گندم برای محصول جو نیز در سن مادری مزارع جو سه هزار و ۸۰۰ هکتار و مبارزه با سن پوره در مزارع جو نیز ۲۷۵ هکتار بوده است.