مبحث اشتغال و اقتصاد روستایی در کردستان باید مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، اسماعیل زارعی‌کوشا روز جمعه در مراسم روز ملی روستا در روستای صلوات‌آباد سنندج، اظهار کرد: طی ۴۰ سال اخیر شاهد خدمات و تحولات بسیاری در مناطق روستایی بوده‌ایم اما در حوزه اشتغال و اقتصاد روستاها آنچنان شایسته بوده، اقدام نشده است. وی افزود: روستاییان شایسته برخورداری از راه مناسب، مدرسه، […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، اسماعیل زارعی‌کوشا روز جمعه در مراسم روز ملی روستا در روستای صلوات‌آباد سنندج، اظهار کرد: طی ۴۰ سال اخیر شاهد خدمات و تحولات بسیاری در مناطق روستایی بوده‌ایم اما در حوزه اشتغال و اقتصاد روستاها آنچنان شایسته بوده، اقدام نشده است.
وی افزود: روستاییان شایسته برخورداری از راه مناسب، مدرسه، مراکز درمانی، مسکن مقاوم و خدمات ارتباطی هستند.
استاندار کردستان خاطر نشان کرد: برای ماندگاری جمعیت روستاها باید به مبحث اشتغال و درآمد پایدار روستاییان توجه ویژه کنیم.
زارعی کوشا افزود: باید از ظرفیت‌های موجود در روستاها بیش از پیش استفاده کرد و در راستای توسعه روستایی آنها را به کار گرفت.
وی بر لزوم استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای توسعه روستاها تأکید کرد و گفت: با بهره مندی از دانش روز می‌توان تولیدات کشاورزی را چند برابر کرد.
استاندار کردستان تصریح کرد: در تولید محصولات مختلف کشاورزی جایگاه بسیار خوبی در کشور داریم و در برخی محصولات سرآمد هستیم اما در حوزه صنایع تبدیلی که ایجاد کننده مشاغل فراوان است، هنوز تا حد مطلوب فاصله زیادی داریم و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

منبع : مهر نیوز