متولیان درمان در اجرای طرح ملی نسخه الکترونیک پای کار نیستند

روح اله سهرابی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس با تأکید بر عملیاتی شدن طرح نسخه الکترونیک در کشور اظهار کرد: بر اساس مصوبه مجلس و برنامه ششم توسعه طرح نسخه الکترونیک باید در کشور اجرا شود. سازمان تأمین اجتماعی سال ۹۵ این طرح را به صورت پایلوت در مراکز درمانی سازمان اجرایی کرد و […]

روح اله سهرابی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس با تأکید بر عملیاتی شدن طرح نسخه الکترونیک در کشور اظهار کرد: بر اساس مصوبه مجلس و برنامه ششم توسعه طرح نسخه الکترونیک باید در کشور اجرا شود. سازمان تأمین اجتماعی سال ۹۵ این طرح را به صورت پایلوت در مراکز درمانی سازمان اجرایی کرد و در سال ۹۶ در تمامی مراکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی فراگیر شد و اکنون نیز تمام خدمات درمانی این سازمان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی افزود: ۱۱ درصد درمان کشور توسط سازمان تأمین اجتماعی انجام می‌شود و اجرا یک طرح ملی در مرحله پایلوت برای خانواده تأمین اجتماعی اقدام بزرگی بود و طرح هم موفق شد. قطعاً هر طرحی در شروع مشکلاتی دارد ولی نباید یک سری مشکلات مانع از عملیاتی شدن یک طرح ملی شود.

مدیرکل درمان تأمین اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: جدا از مشکلات خود طرح، یک سری مشکلات مثل قطع برق و اینترنت مربوط به سازمان تأمین اجتماعی نیست و برای اجرا طرح ملی نسخه الکترونیکی باید همه سازمان‌ها پای کار باشند.

سهرابی در مورد محاسن این طرح گفت: داشتن پرونده سلامت آرزوی مردم بود که با اجرایی شدن نسخه الکترونیک این خواسته محقق شد و از سویی اجرای این طرح از انباشت قاچاق دارو جلوگیری می‌کند.

وی افزود: متأسفانه این طرح تا به امروز از سوی جامعه پزشکی پذیرفته نشده است و سازمان نظام پزشکی کشور و وزارت بهداشت به عنوان متولی درمان باید شرایط را برای اجرا فراگیر این طرح ملی آماده می‌کردند و نباید یک طرح که نیاز کشور است به دلیل یک سری ناآمادگی ها که قابل برطرف شدن است، متوقف شود.

مدیرکل درمان تأمین اجتماعی استان مرکزی در پایان تصریح کرد: توقف طرح نسخه الکترونیک به زیان نظام سلامت و مردم است و باید این طرح به سرانجام برسد.