مجلس در اجرای سیاست‌های سازمان دامپزشکی کشور کوتاهی نمی‌کند

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، صدیف بدری عصر چهارشنبه در نشست مشترک با مدیران و معاونان دامپزشکی استان اردبیل اظهار کرد: رویکرد نمایندگان مجلس به مقوله امنیت غذایی بسیار مثبت است و بررسی راهکارهای اساسی برای حل مشکل دامپزشکی در دستور کار مجلس قرار دارد. وی با تاکید بر اینکه کار دامپزشکی در حوزه امنیت […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، صدیف بدری عصر چهارشنبه در نشست مشترک با مدیران و معاونان دامپزشکی استان اردبیل اظهار کرد: رویکرد نمایندگان مجلس به مقوله امنیت غذایی بسیار مثبت است و بررسی راهکارهای اساسی برای حل مشکل دامپزشکی در دستور کار مجلس قرار دارد.
وی با تاکید بر اینکه کار دامپزشکی در حوزه امنیت غذایی بسیار مهم است به حجم بالای سرمایه گذاری و اشتغال در حوزه دامپروری منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: تقویت دامپزشکی منجر به تقویت خدمات رسانی بیشتر و بهتر به قشر محروم جامعه خواهد بود.
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در اجرای سیاست‌های سازمان دامپزشکی کشور هرگونه حمایت قانونی لازم باشد در حد توان بکار خواهیم بست و در این زمینه کوتاهی نمی‌کنیم.
بدری ابراز امیدواری کرد؛ در برنامه هفتم توسعه همگام با سایر نمایندگان به موضوع سلامت عمومی جامعه با جدیت ورود کرده و دغدغه‌های ارگان‌های سلامت و بهداشت عمومی جامعه مرتفع شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک هفته بسیج بیان کرد: هرکس در هر پست و مقام و جایگاهی که باشد و در راستای پیشرفت کشور و حل مشکل مردم جانانه و صادقانه گام برداشته و پایبند به قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی باشد خود بسیجی است.
نماینده مردم اردبیل تصریح کرد: فعالیت‌های حوزه دامپزشکی چون با سلامت مردم گره خورده است، مصداق بارز حرکت بسیجی و ایثارگری است.
در این دیدار مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل نیز در سخنانی فعالیت و عملکرد دامپزشکی در حوزه بهداشت و سلامت عمومی جامعه و تأمین امنیت غذایی را مهمترین مسئولیت و رسالت دست اندرکاران این حوزه برشمرد.
بهلول تکلوی با بر شمردن خدمات دامپزشکی در حوزه‌های مختلف به نقش پررنگ این ارگان در سلامت جامعه و مبارزه با بیماری‌های مشترک اظهار کرد: بیش از ۵۰ درصد بیماری‌های انسان ارتباط مستقیم با بهداشت دام دارد.
وی با اشاره به اینکه کمک به روند پویایی دامپزشکی کمک به امنیت غذایی و توسعه پایدار جامعه است، خواستار حمایت ویژه نمایندگان مجلس از طرح‌ها و برنامه‌های دامپزشکی در راستای ارتقا سلامت و امنیت غذایی جامعه شد.
مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل بیان کرد: مجلس با جایگاه ویژه ای که دارد می‌تواند اقدامات ارزشمندی برای بهبود جایگاه دامپزشکی و رفع دغدغه‌های مالی و معیشتی کارکنان این مجموعه داشته باشد.
تکلوی با قدردانی از حمایت‌های بدری از مجموعه دامپزشکی در سطح کشور و استان، نگاه وی به دامپزشکی را دلگرم کننده و امید بخش خواند و ابراز امیدواری کرد؛ با همدلی و پیگیری مجدانه سایر نمایندگان موانع و مشکلات دامپزشکی برطرف شود.
وی با اشاره به کمبود اعتبارات، تجهیزات، نیروی انسانی، خودرو و همچنین مشکل فضای فیزیکی ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها افزود: اداره دامپزشکی شهرستان اردبیل با مسائل و مشکلات عدیده ای روبروست که امیدواریم در راستای حل این مشکلات از سوی نمایندگان مجلس گام‌های اساسی برداشته شود.

منبع : خبرگزاری مهر