مجوز احداث مجتمع‌های بین راهی با فوریت در اردبیل صادر می‌شود

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، نگار سریع‌الاطلاق ظهر یکشنبه در نشست با سرپرست فرمانداری خلخال اظهار کرد: این اداره کل به عنوان دستگاه اصلی صدور مجوز احداث مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین راهی در این استان است. وی تصریح کرد: طبق مصوبه هیئت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، نگار سریع‌الاطلاق ظهر یکشنبه در نشست با سرپرست فرمانداری خلخال اظهار کرد: این اداره کل به عنوان دستگاه اصلی صدور مجوز احداث مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین راهی در این استان است.
وی تصریح کرد: طبق مصوبه هیئت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان دستگاه اصلی صادرکننده مجوز مجتمع‌های خدماتی، رفاهی بین راهی و تیر پارک‌ها تعیین شده است.
معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: مسئولیت صدور مجوز برای مجتمع‌های خدماتی، رفاهی بین راهی پیش از این بر عهده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بود که با مصوبه هیئت مقررات‌زدایی از این پس اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این مسئولیت را خواهد داشت.
سریع‌الاطلاق افزود: یکی از اهداف هیئت مقررات‌زدایی از اتخاذ این تصمیم، کوتاه کردن زمان صدور مجوزهای احداث مجتمع‌های بین راهی است و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی استان و گردشگری اردبیل تلاش می‌کند در کوتاه‌ترین زمان ممکن با اخذ استعلامات اداری مجوز مربوطه را در کمترین زمان ممکن صادر کند.
وی با اشاره به آمار مجتمع‌های در حال ساخت خدماتی، رفاهی بین راهی در استان اردبیل خاطرنشان کرد: یک واحد مجتمع خدماتی، رفاهی بین راهی در استان اردبیل در حال بهره‌برداری است و هفت مجتمع در حال ساخت هستند که با اتمام آنها شرایط مجتمع‌های خدماتی، رفاهی بین راهی استان مناسب خواهد بود.
سریع‌الاطلاق اضافه کرد: همچنین با هدف حمایت از مجریان طرح‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی در بخش گردشگری، هزینه‌های مربوط به تغییر کاربری در سطح اراضی دارای کاربری‌های مختلف از جمله زراعی در سطح استان اردبیل رایگان است.
وی بیان کرد: در گذشته ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری خلخال هزینه شده است.
سریع‌الاطلاق در ادامه سخنان خود اظهار کرد: امسال ۲۵ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل و فروش نفت، برای تکمیل زیرساخت‌های گردشگری این شهرستان تخصیص یافته که بخشی از آن برای اجرای پروژه سنگ فرش پیاده راه مجتمع قصرهای چوبی ازناو و بخشی هم برای تکمیل راه دسترسی پروژه گردشگری بام خلخال هزینه می‌شود.
وی با اشاره به طولانی شدن زمان اجرای پروژه امکانات رفاهی ازناو از سوی سازمان ایران‌گردی و جهانگردی تصریح کرد: اگر این سازمان ظرف یک هفته اقدام به تکمیل پروژه نیمه‌کاره خود در منطقه نمونه گردشگری ازناو نکند، اداره کل میراث فرهنگی استان رأسا اقدام به تکمیل و بهره‌برداری از آن تا شروع تابستان امسال خواهد کرد.
معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از تلاش برای حل مشکل مالی پروژه احداث هتل پنج ستاره ازناو خبر داد و گفت: با هماهنگی صورت گرفته پست بانک استان اردبیل موظف به پرداخت باقیمانده تسهیلات بانکی این پروژه گردشگری برای بهره‌برداری از فاز اول هتل تا پایان شهریورماه امسال است.