محقق نشدن کسب ۳ درصد از بازار جهانی زیستی به دلیل اعمال تحریم‌ها علیه کشور

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، عدم تحقق کسب ۳ درصد از بازار جهانی این حوزه را اعمال تحریم‌ها علیه کشور دانست. به گزارش سردبیر پرس، مصطفی قانعی ایران را کشوری پیشرفته و توسعه یافته در زمینه بیوتکنولوژی دانست و افزود: ایران فناوران برجسته‌ای در این زمینه دارد و […]

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، عدم تحقق کسب ۳ درصد از بازار جهانی این حوزه را اعمال تحریم‌ها علیه کشور دانست.

به گزارش سردبیر پرس، مصطفی قانعی ایران را کشوری پیشرفته و توسعه یافته در زمینه بیوتکنولوژی دانست و افزود: ایران فناوران برجسته‌ای در این زمینه دارد و می‌توانستیم به راحتی سهم ایران از بازار جهانی زیستی را به سه درصد برسانیم.
وی افزود: طی سال‌های اخیر هم برای تحقق این برنامه تلاش کردیم و فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در این مسیر گام برداشتند و موفقیت‌های خوبی هم کسب شد، ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیاد داریم.
به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، قانعی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ایران یک درصد جمعیت جهان را دارد، کسب ۳ درصد بازار زیست‌فناوری جهان را هدف گذاری کردیم، ولی تحریم‌ها اجازه نداد که به یک بازیگر خوب در عرصه زیست فناوری در سطح بین‌المللی تبدیل شویم.
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری، مشکل اصلی در این زمینه را تبادلات مالی دانست.
انتهای پیام

منبع : ایسنا