مدارس رضوی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، علی حسن‌زاده شامگاه پنجشنبه در جلسه مدیران و معاونان آموزش و پرورش در خانه معلم اظهار کرد: امروز دغدغه قرارگاه فرهنگی استان تربیت نسل شایسته است تا ما بتوانیم در سال‌های آینده مدعی تحویل مأموریت‌ها و مسئولیت‌ها به نسل متعهد و متخصص باشیم. وی اهداف قرارگاه را در حوزه آموزش […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، علی حسن‌زاده شامگاه پنجشنبه در جلسه مدیران و معاونان آموزش و پرورش در خانه معلم اظهار کرد: امروز دغدغه قرارگاه فرهنگی استان تربیت نسل شایسته است تا ما بتوانیم در سال‌های آینده مدعی تحویل مأموریت‌ها و مسئولیت‌ها به نسل متعهد و متخصص باشیم.
وی اهداف قرارگاه را در حوزه آموزش و پرورش در غالب ۲ کارگروه فرهنگیان جوان و ایجاد مدارس رضوی عنوان کرد و گفت: وظیفه اصلی ما انسجام‌دهی نیروهای انقلابی و ایجاد حرکات مردمی است تا بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.
دبیر قرارگاه فاطمه‌الزهرا و کانون خدمت رضوی اردبیل افزود: اگر قرارگاه مردمی راه‌اندازی شود ما به راحتی می‌توانیم به اهداف مورد نظر در سند تحول آموزش و پرورش دست پیدا کنیم.
حسن‌زاده گام اول در این حوزه را اقدام جهادی عنوان کرد و ادامه داد: با کار اداری و حرکت لاک‌پشتی نمی‌توان تحول عظیمی ایجاد کرد بلکه ما به کار جهادی و تمام وقت نیاز داریم تا اهداف مورد نظر تحقق پیدا کند.
وی برکت حضور امام رضا را در میهن اسلامی برکت معنوی و بسط و گسترش مبانی معرفتی توصیف کرد و گفت: در استان اردبیل نیز تلاش بر این است تا مدارس رضوی راه‌اندازی شده و در تمام مدارس نیز رنگ و بوی فرهنگ رضوی را شاهد باشیم.
حسن‌زاده تولید محتواهای فرهنگ رضوی را برای ارائه در واحدهای آموزشی یادآور شد و خاطرنشان کرد: تحول در سایه مشارکت مردم اتفاق می‌افتد و باید همه اعضای خانواده با احساس مسئولیت در عرصه تعلیم و تربیت تلاشی جدی انجام دهند.
وی اصل دخالت دادن مردم را مهم عنوان کرد و افزود: نباید مردم در حوزه تعلیم و تربیت فرزندانشان بی‌تفاوت باشند چرا که جنگ اصلی امروز، جنگ شکستن اراده‌ها و سست کردن باورهاست که در این عرصه باید به تقویت مبانی دینی کمک کرد.
حسن‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در تحقق دولت اسلامی و نهایت تمدن اسلامی بهتر است همه پای کار بیایند تا جبهه فرهنگی را به عنوان یک ظرفیت بی‌نظیر کمک کرده و امدادرسانی کنند.
دبیر قرارگاه فاطمه‌الزهرا و کانون خدمت رضوی اردبیل اولویت قرارگاه را مباحث تربیتی عنوان کرد و ادامه داد: ما در خدمت مدیران مدارس و واحدهای آموزشی هستیم تا طرح‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و علمی را با استفاده از ظرفیت‌های مردمی انجام دهیم.