مدیرکل فرهنگی وزارت علوم با نمایندگان تشکل های دانشجویی دیدار کرد

به گزارش سردبیر پرس به نقل از معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، دکتر اسلامی مدیر کل پشتیبانی و فرهنگی در ادامه سلسله نشست‌های خود با تشکل‌های سیاسی، با نمایندگان اتحادیه‌های تشکل‌های اسلامی دانشجویی دیدار و از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان، تضارب اندیشه، پویایی و نشاط محیط دانشجویی حمایت کرد و این فعالیت‌ها را […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، دکتر اسلامی مدیر کل پشتیبانی و فرهنگی در ادامه سلسله نشست‌های خود با تشکل‌های سیاسی، با نمایندگان اتحادیه‌های تشکل‌های اسلامی دانشجویی دیدار و از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان، تضارب اندیشه، پویایی و نشاط محیط دانشجویی حمایت کرد و این فعالیت‌ها را «عاملی اثربخش در ارتقای مسئولیت اجتماعی دانشگاه‌ها و رشد علمی کشور» دانست.
اسلامی ادامه داد: معاونت فرهنگی وزارت علوم در راستای تقویت فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی بر اجرایی شدن آئین نامه‌ها و ضوابط قانونی تاکید دارد و دانشجویان نیز می‌توانند مشکلات خود را با این معاونت در میان بگذارند.
اسلامی با تاکید بر لزوم تداوم فعالیت‌های سازنده سیاسی و اجتماعی دانشجویان و تشکل‌های مختلف دانشجویی در چارچوب قانون اظهار داشت: هم اکنون فضای سیاسی کشور شرایط خاص و حساسی را پشت سر می‌گذارد و تشکل‌های دانشجویی با تفکرات مختلف و به مناسبت‌های گوناگون باید برای رشد فکری و فرهنگی قاطبه دانشجویان تلاش کنند.
وی در خصوص برخی مشکلات مالی مربوط به تشکل‌های دانشجویی افزود: با اعلام ضرورت، تخصیص بودجه ۳ درصد به فعالیت‌های فرهنگی در هر دانشگاه ازسوی وزارت علوم و حمایت از برنامه‌های تشکل‌های دارای مجوز، از تکالیف دانشگاه‌ها به شمار می‌رود.
در این نشست نمایندگان تشکل‌های دانشجویی نیز با توجه به شرایط خاص و حساس فضای سیاسی کشور در حال حاضر، به طرح دیدگاه‌ها و نظرات خود درباره فعالیت‌های سیاسی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور پرداختند و «حمایت بیشتر از تشکل‌های سیاسی برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی را خواستار شدند.
نمایندگان تشکل‌های حاضر در نشست همچنین قانون گریزی برخی از مسئولان و تصمیم گیران و عدم تخصیص بودجه مناسب را به عنوان دیگر مطالبات مهم خود عنوان کردند. ایجاد تعامل میان تشکل‌های دانشجویی، حمایت بیشتر شورای فرهنگی دانشگاه‌ها از تشکل‌های سیاسی و ضرورت وجود فضای هم افزایی و عدم تصدی‌گری معاونت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها، از دیگر مطالبات نمایندگان تشکل‌های دانشجویی بود.