مدیریت خوب زن در خانواده کار بزرگی است

به گزارش سردبیر پرس، معصومه گودرزی در برنامه «زنان قصه ما» که به مناسبت روز زن و با همکاری هنرهای تصویری حوزه هنری و دفتر تخصصی سینما در پردیس سوره حوزه هنری برگزار شد، پس از نمایش مستند «با زبان خاموش» که روایت زندگی دکتر بدرالزمان قریب به کارگردانی منوچهر مشیری بود، اظهار داشت: همه […]

به گزارش سردبیر پرس، معصومه گودرزی در برنامه «زنان قصه ما» که به مناسبت روز زن و با همکاری هنرهای تصویری حوزه هنری و دفتر تخصصی سینما در پردیس سوره حوزه هنری برگزار شد، پس از نمایش مستند «با زبان خاموش» که روایت زندگی دکتر بدرالزمان قریب به کارگردانی منوچهر مشیری بود، اظهار داشت: همه زنان ایرانی ظرفیت این را دارند که مانند دکتر بدرالزمان قریب باشند.
وی با اشاره به تاریخ معاصر زنان افزود: خوشبختانه مستند زندگی نامه خانم دکتر قریب ساخته شده است و از این دست بانوان در ایران زیاد هستند و زنان ما تا قبل از مشروطه خانه نشین بودند و فعالیت اجتماعی نداشتند، آنچه به تابوشکنی زنان و ورود آنان به اجتماع منجر شد انقلاب مشروطه بود.
این پژوهشگر حوزه فرهنگ خاطر نشان کرد: با توجه به منابع تاریخی پس از انقلاب مشروطه زنان جایگاه خود را پیدا کردند و در بحث به توپ بسته شدن مجلس و فتح تهران و اصفهان زنان نقش برجسته‌ای داشتند و زنانی مانند بی بی مریم حضور فعال داشتند و آنچه سبب ورود بیشتر زنان به جامعه شد ایجاد مدارس نوین بود.
وی با اشاره به اینکه پشت سر هر مرد موفقی یک زن قرار دارد، به زندگی دکتر ملک زاده بیانی در آگاهی بخشی به زنان در دوره قاجار و پس از آن پرداخت و تصریح کرد: زنان ایرانی با اهدای طلای خود به دولت مصدق کمک کردند که دولت روی پای خود بایستند و منجر به ملی شدن صنعت نفت شدند و همچنین نقش زنان در دفاع مقدس را نمی‌توان نادیده گرفت.
گودرزی از روزنامه «دانش» به عنوان اولین روزنامه‌ای که زنان را با حقوق خود آشنا کرد نام برد و در اصفهان صدیقه دولت آبادی را با روزنامه «زبان زنان» در آگاهی بخشی به زنان مؤثر دانست.
این پژوهشگر حوزه فرهنگ به نقش خانم ملک زاده بیانی در تأسیس اولین موزه سکه در اصفهان پرداخت و گفت: وی یکی از کسانی است که اسمش در یونسکو ثبت شده است و جزو مشاهیر علمی جهان و کارشناسان خطوط باستانی است که در ۱۹ سالگی دکترا گرفت و در سال ۱۳۷۷ از دنیا رفت.
گودرزی در پایان تاکید کرد: اگر یک مادر یک فرزند خوب تربیت کند یک فرزند می‌تواند یک نسل خوب تربیت کند و یک نسل خوب جامعه را به سمت تعالی می‌برد و اولین هدف ما تربیت یک فرزند خوب است همین که یک زن بتواند خانواده خود را به خوبی مدیریت کند کار بزرگی انجام داده است.

منبع : خبرگزاری مهر