مراسم آیینی علم‌بندی در سیاهورود شهرستان طارم

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، مراسم آئینی علم‌بندی در شامگاه هفتمین روز ماه محرم با حضور عزاداران حسینی در روستای تاریخی و کوهستانی سیاهورود شهرستان طارم با برافراشتن علم‌های سبز به یاد مهمترین هدف قیام امام حسین (ع) که همان برافراشتن پرچم اسلام و نماد استقامت و پیرورزی است، برگزار می‌شود. آئین مذهبی و سنتی […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، مراسم آئینی علم‌بندی در شامگاه هفتمین روز ماه محرم با حضور عزاداران حسینی در روستای تاریخی و کوهستانی سیاهورود شهرستان طارم با برافراشتن علم‌های سبز به یاد مهمترین هدف قیام امام حسین (ع) که همان برافراشتن پرچم اسلام و نماد استقامت و پیرورزی است، برگزار می‌شود.
آئین مذهبی و سنتی علم‌بندی در روستای سیاهورود طارم مانند خود این روستا، زیبا و خاص بوده و علاقه‌مندان زیادی از تمام نقاط شهرستان طارم و سایر نقاط کشور برای دیدن این مراسم از نزدیک به این روستا سفر می‌کنند.
ساکنان روستای سیاهورود در شهرستان طارم از توابع استان زنجان در آستانه شب هشتم محرم هر سال با برگزاری مراسم سنتی علم بندان خود را برای عزاداری هرچه باشکوه‌تر در روزهای تاسوعا و عاشورا آماده می‌کنند.