مراسم بزرگداشت ۱۷ شهریور در میدان شهدا برگزار می‌شود

به گزارش سردبیر پرس، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای از ملت شریف و قدرشناس، آحاد مردم و گروه‌ها و تشکل‌های مردمی دعوت کرد در ویژه مراسم بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد شهدای گرانقدر قیام یوم الله هفدهم شهریور سراسر کشور شرکت نمایند. متن اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به شرح زیر است: هفدهم […]

به گزارش سردبیر پرس، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای از ملت شریف و قدرشناس، آحاد مردم و گروه‌ها و تشکل‌های مردمی دعوت کرد در ویژه مراسم بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد شهدای گرانقدر قیام یوم الله هفدهم شهریور سراسر کشور شرکت نمایند.
متن اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به شرح زیر است:
هفدهم شهریور ۱۳۵۷؛ حماسه‌ای ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی و یادآور مجاهدت‌ها و مبارزات ملت آزاده و شهیدپرور ایران اسلامی در برابر دیکتاتوری و ظلم و استبداد نظام مزدور ستمشاهی است.
۱۷ شهریور ماه؛ یادآور ایثار و از جان گذشتگی شهدایی است که با نثار خون خود، میدان ژاله را میدان تحقق دلاورمردی و رشادت‌های تاریخ ساز خود کرده و عاشورای حسینی را در شهریور ۵۷ تجسم بخشید.
قیام جمعۀ خونین هفدهم شهریور ۱۳۵۷، اگرچه جمعه سیاه نام گرفت اما با ایجاد یک موج قوی و سهمگین از خون پاک شهدا، هیمنۀ پوشالی رژیم ستمشاهی تا بن دندان مسلح پهلوی را در هم شکست و اریکۀ قدرت طاغوتیان را نابود کرد، روزی که عامل تسریع‌کنندۀ روند پیروزی انقلاب اسلامی است.
ویژه مراسم بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد شهدای گرانقدر قیام یوم الله هفدهم شهریور در تمام کشور برگزار خواهد شد و در تهران روز چهار شنبه ۱۴۰۱/۰۶/۱۶ از ساعت ۱۸:۰۰، با سخنرانی سردار اشتری فرمانده انتظامی کل کشور در مقابل شهرداری منطقۀ ۱۲، واقع در میدان شهدا، ابتدای خیابان مجاهدین اسلام و نیز مراسم ادای احترام و عطرافشانی و گلریزان مزار شهدای قیام یوم الله هفدهم شهریور روز پنجشنبه ۱۴۰۱/۰۶/۱۷ از ساعت ۳۰: ۱۰ صبح در بهشت زهرا «سلام الله علیها» قطعه ۱۷، مقابل فرهنگسرای رضوان برگزار می‌شود.
از ملت شریف و قدرشناس و آحاد مردم و گروه‌ها و تشکل‌های مردمی دعوت می‌شود تا با حضور گسترده و معنوی در ویژه مراسم بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد شهدای گرانقدر قیام یوم الله هفدهم شهریور، در تهران و سراسر کشور ضمن تجدید میثاق، یاد و خاطرۀ آن شهیدان عزیز را گرامی بدارند.
 

منبع : مهر نیوز