مراسم رونمایی از مستند «نایب الامام» در شیراز برگزار شد

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، در مراسم رونمایی این مستند که عصر چهارشنبه برگزار شد، آیت الله سید معزالدین حسینی الهاشمی، فرزند مرحوم آیت الله العظمی سید نورالدین حسینی الهاشمی، محمدرضا رضازاده، استاندار اسبق فارس و نوه آن مرحوم و همچنین جمعی از علاقمندان و بیت آن مرحوم حضور داشتند. در این مراسم آیت الله […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، در مراسم رونمایی این مستند که عصر چهارشنبه برگزار شد، آیت الله سید معزالدین حسینی الهاشمی، فرزند مرحوم آیت الله العظمی سید نورالدین حسینی الهاشمی، محمدرضا رضازاده، استاندار اسبق فارس و نوه آن مرحوم و همچنین جمعی از علاقمندان و بیت آن مرحوم حضور داشتند.
در این مراسم آیت الله حسینی الهاشمی گفت: مشروطه مشروعه ۳ اسطوره داشت که «شیخ فضل الله نوری»، مرحوم حاج آقا «نوری اصفهانی» بودند که سومین نفر آن مرحوم آیت الله «سید نورالدین حسینی الهاشمی (ره)» بود.
فرزند آیت الله العظمی سید نورالدین حسینی الهاشمی شیرازی، با اشاره به اینکه سومین اسطوره مشروطه مشروعه آیت الله العظمی «سید نورالدین حسینی الهاشمی شیرازی (ره)» بود، تاکید کرد: مرحوم مدرس، انسان بزرگی بود ولی به مقام مرجعیت نرسیده بود.
وی اظهار کرد: هرکس می‌خواهد برای انقلاب کاری بکند، قدم اول آنست که نترسد، «نائب الامام» یعنی کسی است که برای حفظ تشیع جعفری و تمامیت ارضی ایران اسلامی گام بر می‌دارد.
آیت الله حسینی الهاشمی با یادآوری این مطلب که ایران ظرف است و شکسته نشدن آن به خاطر حفظ مظروف آن یعنی تشیع جعفری است، تصریح کرد: «نائب الامام» یعنی کسی که اگر انحرافی فرهنگی می‌خواست به ظرف و مظروف آسیب برساند و او نخستین «حزریه القدس»، بهائیت را در شیراز نابود کرد.
آیت الله حسینی الهاشمی شیرازی با بیان خاطراتی از مرحوم آیت الله «سید نورالدین حسینی الهاشمی (ره)»، اظهار کرد: «نائب الامام» یعنی کسی که به نیابت امام زمان (عج) وظیفه رسیدگی به مشکلات مردم را به عهده دارد، ایجاد مؤسسه حمایت از بیماران فقیر و تهیه آذوقه برای نیازمندان از جمله فعالیت‌های ایشان است، به نیابت از امام عصر (عج) خود را مسئول می‌دید و برای کمک مردم وارد میدان می‌شد.
وی افزود: از استفاده کلمات «نایب الامام» و «اسطوره» برای آن مرحوم عقب نخواهیم نشست.
اسماعیلی، مدیر استان‌های سازمان فرهنگی رسانه‌ای اوج هم در این مراسم با بیان اینکه آن مرحوم یک اسطوره فراموش شده است، اظهار کرد: روز یکشنبه در تهران این مستند رونمایی شد.
وی ادامه داد: تقریباً ۳ سال است که در سازمان «اوج» به دنبال پژوهش و کارهای این مستند بودیم و ثمره این زحمات به نتیجه منجر شد.
اسماعیلی با یادآوری اینکه پیش از این، مستند مرحوم آیت الله حائری شیرازی ساخته شد، گفت: در روزگاری که برخی‌ها تا کمر برای استکبار خم می‌شوند امیدوارم عزیزانی مثل سید نورالدین را به مردم شناسانیم.
مدیر استان‌های سازمان فرهنگی رسانه‌ای اوج اظهار کرد: به دنبال این هستیم که افرادی که به آنان کمتر پرداخته شده و یا اصلاً پرداخته نشده را به جامعه معرفی کنیم.
به گفته اسماعیلی، این مستند ۹۵ دقیقه‌ای به تهیه کنندگی محمد جعفری و نویسندگی و کارگردانی محمدعلی یزدانی، آماده شده است.
به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، این مستند توسط مرکز هنر انقلاب اسلامی، سازمان هنری رسانه‌ای «اوج» و مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی تهیه شده است.