مردم در روز طبیعت مراقب اکوسیستم طبیعی باشند

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حسن قاسم‌پور ظهر پنجشنبه در نشست توجیهی مراقبان محیط زیست در اردبیل اظهار کرد: مردم از رها کردن ماهیان قرمز در تالاب‌ها، رودخانه‌ها و دریاچه‌ها خودداری کنند چرا که این اقدام برای محیط زیست خطرناک است. وی تصریح کرد: با رها کردن ماهیان قرمز و نیز انداختن سبزه‌های سفره هفت‌سین […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حسن قاسم‌پور ظهر پنجشنبه در نشست توجیهی مراقبان محیط زیست در اردبیل اظهار کرد: مردم از رها کردن ماهیان قرمز در تالاب‌ها، رودخانه‌ها و دریاچه‌ها خودداری کنند چرا که این اقدام برای محیط زیست خطرناک است.
وی تصریح کرد: با رها کردن ماهیان قرمز و نیز انداختن سبزه‌های سفره هفت‌سین به رودخانه‌ها و دریاچه‌ها محیط آنها آلوده شده و این اقدام برای زیست آبزیان خطرناک است و همچنین رها کردن سبزه در طبیعت و ماهی قرمز در برکه‌ها، رودخانه‌ها و دریاها اکوسیستم طبیعت را به هم می‌زند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: ماهی قرمز از انواع ماهی‌های تهاجمی است که با خوردن تخم و نوزاد ماهی‌های دیگر سبب کاهش جمعیت آنها می‌شود و کارشناسان محیط زیست نسبت به این آسیب بارها هشدار داده‌اند.
قاسم‌پور افزود: رهاسازی ماهیان قرمز علاوه بر داشتن مخاطراتی برای منابع آبی و آبزیان، ممکن است سبب شیوع بیماری‌های مشترک انسان و حیوان شود.
وی خاطرنشان کرد: با همکاری شهرداری مکان‌هایی در مبادی خروجی شهر اردبیل برای رهاسازی و جمع‌آوری ماهی قرمز و سبزه شهروندان در نظر گرفته شده و مردم می‌توانند آنها را به این ایستگاه‌ها تحویل دهند.