مردم دیار ۱۵ خرداد همواره یاور دین و مرجعیت هستند

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، در آستانه خرداد ماه و قیام تاریخی مردم ورامین در ۱۵ خرداد سال ۴۲ جمعی از مسئولین شهرستان ورامین با سفر به قم و بیت مرجع فقید جهان اسلام حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با فرزند ایشان دیدار کردند. حجت الاسلام حسن صافی گلپایگانی فرزند آیت الله العظمی صافی […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، در آستانه خرداد ماه و قیام تاریخی مردم ورامین در ۱۵ خرداد سال ۴۲ جمعی از مسئولین شهرستان ورامین با سفر به قم و بیت مرجع فقید جهان اسلام حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با فرزند ایشان دیدار کردند.

حجت الاسلام حسن صافی گلپایگانی فرزند آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در این دیدار گفت: شهرستان ورامین همیشه درخشندگی خاص خود را در تاریخ داشته است و سبقت و سابقه آن دیار از همه شهرها در انقلاب بیشتر بوده است.

وی فقدان حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی را برای جهان اسلام بسیار زیانبار دانست و افزود: ایشان مرکز نشر معارف انقلاب بودند، در ابتدای انقلاب اسلامی رکن اصلی شورای نگهبان و مسئول نگارش قانون اساسی شدند و زندگی بسیار ساده ای داشتند و معتقد بودند که انسان نباید عوض شوند و می‌توان گفت که یک روز برای غیر خدا به سرکار در شورای نگهبان نرفتند.

فرزند آیت الله العظمی صافی گلپایگانی ادامه داد: طرح بانکداری اسلامی ایشان از جمله کارهای ماندگار معظم له بود و بینش سیاسی ایشان از همگان سبقت می‌گرفت.

فرزند مرجع عالیقدر اسلام خصوصیات اخلاقی آیت الله صافی گلپایگانی را بی شمار عنوان کرد و اظهار داشت: اخلاق و تواضع ایشان زبانزد بزرگان بوده و از لحاظ علمی اخلاق و جامعیت داشتند، گاهی اوقات به برخی مسائل انتقاد داشتند اما این انتقادات چالشی ایجاد نکرد.

وی افزود: تشییع ایشان در نجف برای بزرگان عراق حیرت انگیز بود و اظهار علاقه مردم به ایشان بخاطر خلوص نیت خودشان و هدیه امام حسین (ع) بوده است.

صافی گلپایگانی مردمی بودن آیت الله صافی گلپایگانی را دلیل حضور انبوه مردم در تشییع ایشان دانست و بیان کرد: مردم دار و با مردم بودند، به مسئولین توصیه داشتن که اگر می‌خواهید امام زمان (عج) را خوشحال کنید مردم را خوشحال کنید، ایشان بیش از هفتاد سال جواب استفتا را با سعه صدر می‌دادند و بسیاری از مشکلات مانند قضائی با جواب‌های ایشان حل می‌شد.

وی وجود مبارک آیت الله محمودی امام جمعه شهرستان ورامین را برای مردم این دیار یک موهبت دانست و تصریح کرد: یکی از افتخارات دیار ۱۵ خرداد و دشت ورامین وجود با برکت امام جمعه محترم آیت الله محمودی است و وجود ایشان غنیمت برای شهر ورامین است و تواضع ایشان بسیار زیاد است.

فرزند آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در پایان در خصوص واقعه ۱۵ خرداد گفت: هم اکنون هم شهر ورامین نمونه است و مانند ۱۵ خرداد که احساس تکلیف کردند حضورشان برای دین و مرجعیت لازم است، در مواقع ضرورت در رکاب انقلاب هستند و خواهند بود.

گفتنی است که در این دیدار که فرماندار، شهردار، دادستان، بخشداران مرکزی و جواد آباد، فرمانده انتظامی شرق استان تهران، فرمانده فاتحان شرق و رئیس شورای شهر حضور داشتند امام جمعه موقت ورامین یاد و خاطره مرجع عالیقدر فقید آیت الله العظمی صافی گلپایگانی را گرامی داشت و از فیوضات بیت مرجعیت در منطقه ورامین تقدیر کرد.