مرزنشینان سیستان وبلوچستان باید در منفعت مرز سهیم باشند

به گزارش سردبیر پرس به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، دومین جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی سیستان و بلوچستان به ریاست داوود شهرکی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری و با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی عضو کارگروه برگزار شد. معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، دومین جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی سیستان و بلوچستان به ریاست داوود شهرکی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری و با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی عضو کارگروه برگزار شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان در این نشست با اشاره به اینکه ساماندهی مرزهای صادراتی و مبادلات مرزی از اولویت‌های دولت سیزدهم است، اظهار داشت: همه مرزنشینان سیستان و بلوچستان باید در منفعت مرز به طور مساوی سهیم باشند.
وی از ابلاغیه رئیس جمهور به شورای ساماندهی مرزی استان پیرامون برنامه ساماندهی تجارت مرزی خبر داد و گفت: در این ابلاغیه مواردی وجود دارد که بیشتر آن مرتبط با حوزه تجارت استان سیستان و بلوچستان مصوب شده که برای اجرایی بند به بند ان نیاز به همراهی، همفکری و تلاش تمامی دستگاه‌های متولی امر را می‌طلبد.
شهرکی بیان کرد: بعد از گذشت ۴۰ سال از از انقلاب برای اولین بار تفاهم‌نامه‌ای بین وزرای خارجه دو کشور ایران و پاکستان برای ساماندهی و شروع به کار بازارچه‌های مرزی از نوع خرده‌فروشی و نیز بهبود شرایط زندگی مرزنشینان امضا شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در سال گذشته با همکاری دستگاه‌های مرتبط ۴۰۰ هزار تن برنج از طریق مرزهای استان وارد کشور شد که نیاز کشور را به خوبی تأمین کرد.