مرز تمرچین پیرانشهر مسدود شد

به گزارش سردبیر پرس، ایرج آزادی در این زمینه اظهار کرد: مسیر منتهی به پایانه مرز تمرچین پیرانشهر به دلیل بارش سنگین برف و کولاک مسدود شده است. وی با بیان اینکه عملیات نجات چند مسافر و خودرو که در برف گیر افتاده‌اند هم اکنون توسط پرسنل پایانه و راهداری در حال انجام است، افزود: […]

به گزارش سردبیر پرس، ایرج آزادی در این زمینه اظهار کرد: مسیر منتهی به پایانه مرز تمرچین پیرانشهر به دلیل بارش سنگین برف و کولاک مسدود شده است.
وی با بیان اینکه عملیات نجات چند مسافر و خودرو که در برف گیر افتاده‌اند هم اکنون توسط پرسنل پایانه و راهداری در حال انجام است، افزود: مسافرانی که از سمت عراق وارد ایران شده‌اند، در سالن‌های پایانه اسکان یافته‌اند.
فرماندار پیرانشهر نیز در خصوص آخرین وضعیت راه‌های این شهرستان گفت: بیش از ۶۰ نفر از مسافرانی که در مسیر مرز تمرچین این شهرستان به دلیل کولاک شدید گرفتار شده بودند در یک عملیات موفقیت آمیز نجات داده شده و به داخل شهر انتقال یافتند.
خضر کاک درویشی افزود: متأسفانه با وجوداطلاع رسانی‌های انجام شده مبنی بر مسدود بودن این مسیر و خودداری از تردد در محورهای مواصلاتی این شهرستان ولی شاهد تردد تعدادی خودرو در محور تمرچین بودیم که منجر به گرفتار شدن تعدادی مسافران شد.
وی اظهار کرد: براساس گزارش‌های رسیده حدود ۱۵ دستگاه خودرو در این مسیر گرفتار شده بودند که با حضور تیم‌های عملیاتی امداد و نجات مدیریت بحران شهرستان مسافران گرفتار شده در این منطقه پس از ۲ ساعت تلاش یب وقف نجات داده شدند.
فرماندار پیرانشهر در رابطه با آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی پیرانشهر گفت: تمامی محورهای این شهرستان از جمله پیرانشهر- نقده و پیرانشهر – سردشت باز بوده و تردد در آن جریان دارد.
کاک درویشی افزود: تردد به دلیل کولاک شدید بسیار به سختی در جریان است و تقاضا می‌شود که شهروندان از تردد در محورهای مواصلاتی این شهرستان تا اطلاع ثانوی خودداری کنند.
وی افزود: باتوجه به احتمال بارش مجدد برف و کولاک شدید در محورها شهروندان به اطلاعیه‌های ستاد بحران و راهداری شهرستان توجه کرده و از تردد در جاده‌ها جدا خودداری کنند.
شهرستان پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و با کشور عراق هم مرز است؛ این شهرستان دارای یک مرز رسمی به نام تمرچین است که تنها مرز رسمی استان با اقلیم کردستان عراق محسوب می‌شود.

منبع : مهر نیوز