مروز اندیشه‌های علوم انسانی در بریتانیا سوژه شب‌های اندیشه شد

به گزارش سردبیر پرس، شب تاریخ دانشگاه در بریتانیا از سلسله نشست‌های علوم انسانی و اجتماعی «شب های اندیشه» فرهنگسرای اندیشه است که فردا چهارشنبه ۱۲ بهمن با حضور علی صباغیان، عضو گروه مطالعات منطقه‌ای – اروپا و معاون دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، اندیشمندان و پژوهشگران برگزار می‌شود. «شب‌های اندیشه» سلسله نشست‌های […]

به گزارش سردبیر پرس، شب تاریخ دانشگاه در بریتانیا از سلسله نشست‌های علوم انسانی و اجتماعی «شب های اندیشه» فرهنگسرای اندیشه است که فردا چهارشنبه ۱۲ بهمن با حضور علی صباغیان، عضو گروه مطالعات منطقه‌ای – اروپا و معاون دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، اندیشمندان و پژوهشگران برگزار می‌شود.
«شب‌های اندیشه» سلسله نشست‌های علوم انسانی و اجتماعی برای گفت‌وگو و هم اندیشی اندیشمندان و صاحب نظران انسانیات و علوم اجتماعی است که در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.
شب‌های اندیشه به مطالعه و بررسی در حوزه‌های انسانی و اجتماعی، فلسفه، جامعه شناسی، فرهنگ، ادبیات، زبان، رسانه، هنر، سیاست، حقوق، حکمرانی و … می‌پردازد. رویکرد شب‌های اندیشه مساله-محور است و به طرح پرسش می‌پردازد تا از این رهگذر ضمن فراهم آوردن بستری برای شکل‌گیری گفت‌وگوها و بحث‌های جدی و عمیق فکری میان نخبگان، به ترویج فرهنگ گفت‌وگو و نقد در جامعه در میان شهروندان بپردازد.
دومین‌نشست «شب‌های اندیشه» متعاقب برگزاری شب تاریخ دانشگاه در آلمان با حضور اندیشمند علوم انسانی و اجتماعی احمد علی حیدری و جمعی از پژوهشگران، شب‌های تاریخ دانشگاه در بریتانیا، فرانسه، آمریکا، فلسفه دانشگاه ایرانی و …، فردا چهارشنبه، ۱۲ بهمن از ساعت ۱۸ در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.