مرکز جامع سلول های بنیادی افتتاح شد

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی تهران توسط سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به مناسبت دهه فجر افتتاح شد. مراکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور یکی از مهمترین ساختارهای دانشگاه‌های نسل سوم محسوب می‌شوند که در سه حوزه […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی تهران توسط سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به مناسبت دهه فجر افتتاح شد.
مراکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور یکی از مهمترین ساختارهای دانشگاه‌های نسل سوم محسوب می‌شوند که در سه حوزه «آموزش، پژوهش و توسعه منابع انسانی»، «توسعه فناوری تجاری سازی» «توسعه خدمات بالینی سلولی» فعالیت می‌کنند.
این مراکز با تامین زیرساخت‌های آزمایشگاهی و پذیرش هسته‌های فناور و شرکت‌های نوپا متشکل از اساتید، دانشجویان هستند که بستر لازم را برای تبدیل ایده‌ها و دانش به محصول را فراهم می‌کنند و با جلب مشارکت صاحبان سرمایه زمینه تجاری سازی این دانش ایجاد خواهد شد. این روند مانند کریدور تبدیل ایده تا محصول به دانش و ثروت است.
مراکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی به عنوان یکی از ساختارهای مهم تبدیل دانشگاه‌های نسل دوم به دانشگاه‌های نسل سوم کمک می‌کنند تا مراکز علمی علاوه بر دانش بر اساس نیاز جامعه و بازار به تولید فناوری مورد نیاز کشور بپردازند.
فاز اول مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های سلول بنیادی معاونت علمی و معاونت تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی تهران راه اندازی شده است. این مرکز دارای هفت دپارتمان و آزمایشگاه مجهز است که تاکنون ۱۲ هسته فناور و شرکت نوپا، ۵ شتاب دهنده تخصصی در آن مستقر شده است.
این مرکز با تامین زیرساخت‌های مورد نیاز اساتید، دانشجویان، هسته‌های فناور و شرکت‌های نوپا و همچنین جلب مشارکت ۵ نفر از اساتید بنام ایرانی مقیم خارج از کشور زمینه لازم برای توسعه بالغ بر ۵۰ محصول فناورانه و تجاری سازی آنها را فراهم ساخته است.
در ادامه فاز اول این مرکز مجموعه اتاق‌های تمیز و آزمایشگاه‌های آن توسط معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری بازدید قرار گرفت.