مرگ ۳۴ نفر با سوء مصرف مـواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، کامروز امینی ظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران، افزود: در بحث فوتی ناشی از سو مصرف مواد مخدر ۳۴ مورد فوتی با انواع مواد مخدر داشتیم که افزایشی ۶.۲۵ درصدی داشته است. وی با بیان اینکه ۳٠ فوتی در شهرستان بویراحمد و چهار فوتی در گچساران داشتیم، گفت: همچنین شش […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، کامروز امینی ظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران، افزود: در بحث فوتی ناشی از سو مصرف مواد مخدر ۳۴ مورد فوتی با انواع مواد مخدر داشتیم که افزایشی ۶.۲۵ درصدی داشته است.
وی با بیان اینکه ۳٠ فوتی در شهرستان بویراحمد و چهار فوتی در گچساران داشتیم، گفت: همچنین شش فوتی ناشی از سو مصرف مواد مخدر را زنان تشکیل می‌دهند.
امینی با بیان اینکه در سه سال اخیر در حوزه معاینات بالینی، محور مراجعات سرپایی رتبه اول کشور را به نسبت جمعیت داریم، گفت: در شش ماهه گذشته در معاینات بالینی ۱٠ هزار و ۶۴۴ نفر به ادارات مراجعه کردند که هفت هزار و ۱۶۶ نفر آقایان بوده و سه هزار و ۴۷۸ نفر را زنان تشکیل داده که رشد سه درصدی به نسبت مدت مشابه سال قبل دارد.
امینی گفت: در چهار حوزه مراجعات کارشناسی انجام شده که طی شش ماهه ابتدایی سال جاری در معاینه اجساد ۳۶۱ جسد به دلایل مختلف مرگ طبیعی و غیر طبیعی به پزشکی قانونی ارجاع شده که این عدد به نسبت مدت مشابه سال قبل رشد ۱۳.۵ درصدی دارد.
وی افزود: ۲۸۱ مرگ غیر طبیعی با رشد ۱٠.۶ درصدی به نسبت مدت مشابه در شش ماهه ابتدایی سال جاری رقم خورد که ۷۱ مرگ غیر طبیعی شش ماهه مربوط به زنان است.
مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت: در بحث آزمایشات با پوشش موارد مختلف، در شش ماهه نخست سال جاری ۵٠۸ آزمایش بررسی که رشد ۱۱ درصدی داشته است.
وی ابراز داشت: همچنین در شش ماهه نخست سال، ۱٠۱ پرونده در کمیسیون بررسی شد که کاهش ۲۶ درصدی داشته و ۴۲ پرونده با موضوع قصور پزشکی بوده که ۱۲ پرونده منجر به محکومیت و ۳٠ پرونده منجر به برائت شده است.
مدیرکل پزشکی قانونی استان یادآور شد: در بحث مراجعین ادعای نزاع، سه هزار و۲٠۴ مراجعه شکل گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۲.۵ درصدی دارد و از این تعداد ۷۶۱ نفر را زنان تشکیل می‌دهند.
امینی با بیان اینکه ۱۶۰ نفر با موضوع حوادث کار مراجعه کردند، افزود: این میزان کاهش ۱۲.۶ درصدی داشته است.
وی تصریح کرد: همچنین در شش ماهه نخست سال جاری نیز ۱۱۷ مورد فوتی ناشی از تصادفات داشتیم که به نسبت مدت مشابه سال قبل ۲۷.۲ درصد افزایش داشته است.
امینی از ثبت ۶۸ درخواست سقط جنین در استان طی شش ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد و بیان کرد: از این تعداد ۶۳ گواهی صادر که ۵۱ مورد با درخواست مجوز صادر شده است.
امینی تصریح کرد: در سال جاری در بخش‌های مختلف فعالیت‌هایی شکل گرفته و بالغ بر ۱٠ میلیارد ریال برای محوطه سازی پزشکی قانونی استان هزینه شد.
امینی با بیان اینکه مسیر سالن تشریح تکمیل شده است، خاطرنشان کرد: با تکمیل محوطه سالن تشریح جدید در پزشکی قانونی استان فعال شده است.
امینی با اشاره به اینکه در سال ۱۴٠٠ ایجاد ساختمان پزشکی قانونی در سه شهرستان هدف گذاری شده است، تصریح کرد: راه اندازی ساختمان‌های پزشکی قانونی شهرستان‌ها در دست اقدام است.