مسئله بانوان در تبلیغ جدی تر گرفته شود/ ضرورت توجه به فضای مجازی

به گزارش سردبیر پرس، حجت الاسلام مهدی طاهری ظهر پنج‌شنبه در گردهمایی مبلغان چهارمحال و بختیاری با اشاره به نسبت فقه و فرهنگ، اظهار کرد: فقه به معنای استنباط احکام شرعی از ادله است. وی با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) در خصوص فقه، عنوان کرد: فقه از نظر امام (ره) علم اداره انسان […]

به گزارش سردبیر پرس، حجت الاسلام مهدی طاهری ظهر پنج‌شنبه در گردهمایی مبلغان چهارمحال و بختیاری با اشاره به نسبت فقه و فرهنگ، اظهار کرد: فقه به معنای استنباط احکام شرعی از ادله است.
وی با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) در خصوص فقه، عنوان کرد: فقه از نظر امام (ره) علم اداره انسان از گهواره تا گور است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: فرهنگ تکرار ارزش‌ها است.
حجت الاسلام طاهری با بیان اینکه در تحولات تاریخی دینی، شیوه‌های مختلفی برای تحقق و تثبیت ارزش‌ها و احیا فرهنگ بوده است، ادامه داد: بزرگان ما در پیشینه تاریخی برای تثبیت فرهنگ و بسط ارزش‌ها بر پایه دانش فقه یک مبانی عملیاتی داشته‌اند.
وی افزود: مبنای فقهی نخست در تاریخ که بزرگان ما به صورت بلند مدت برای اشاعه ارزش‌ها از آن استفاده می‌کردند مبنای فقهی تقیه بوده است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد: با توسعه جریان تشییع مبنای دوم فقهی که همان حسبه است برای بسط ارزش‌ها استفاده شد و بزرگان دین بر مسائل بر زمین مانده که متصدی نداشتند پرداختند.
حجت الاسلام طاهری با اشاره به تبلیغ از پایگاه خدمات اجتماعی بر مبنای فقهی حسبه، عنوان کرد: در تمامی این موارد پایگاه فکر حوزه علمیه است.
وی به مبنای اقامه در اشاعه ارزش‌ها اشاره کرد و ادامه داد: انقلاب اسلامی فرصت خوبی برای اقامه شعائر دینی ایجاد کرده است که این مهم موجب شد نوع نگاه به تبلیغ وسیع‌تر شود.
مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در رویکرد امام خمینی (ره) اقامه دین مطرح است که این رویکرد تمدنی می‌باشد.
حجت الاسلام طاهری با بیان اینکه نیمی از جمعیت چهارمحال و بختیاری بانوان هستند، تصریح کرد: مسئله بانوان در تبلیغ باید جدی تر گرفته شود.
وی به فضای مجازی اشاره کرد و افزود: ۲۵۰ هزار نفر از جمعیت استان فعال در فضای مجازی هستند که حداقل روزانه دو ساعت و ۳۰ دقیقه در این فضا حضور دارند بنا بر این باید بیش از پیش به این حوزه توجه شود.
مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: توجه به قرآن یکی از ضروریات است که باید افزایش یابد.