مسئله جمعیت حول محور فرهنگ است

به گزارش سردبیر پرس، عاطفه خادمی، در گردهمایی تخصصی فعالان عرصه جمعیت، اظهار داشت: پیش‌فرض ما در وزارت فرهنگ این بوده و هست که مسئله‌ی جمعیت، حول محور فرهنگ شکل گرفته است و نمی‌توان انتظار داشت که تنها با حل شدن مسائل اقتصادی، مسائل جمعیت حل شود. در نتیجه اقتصاد، اولویت اول در حل مسئله […]

به گزارش سردبیر پرس، عاطفه خادمی، در گردهمایی تخصصی فعالان عرصه جمعیت، اظهار داشت: پیش‌فرض ما در وزارت فرهنگ این بوده و هست که مسئله‌ی جمعیت، حول محور فرهنگ شکل گرفته است و نمی‌توان انتظار داشت که تنها با حل شدن مسائل اقتصادی، مسائل جمعیت حل شود. در نتیجه اقتصاد، اولویت اول در حل مسئله نیست بلکه فرهنگ، دارای فوریت در حل مسئله می‌باشد و باقی مسائل به تبع آن به وجود آمده که باید به آنها هم پرداخت.
دبیر ستاد جمعیت وزارت ارشاد افزود: امروز جمعیت، مسئله‌ی مردم نیست ولی باید به مسئله‌ی مردمی تبدیل شود؛ پس نباید مشخصاً از طریق حاکمیت این مسئله نمایان شود و به گونه‌ای به موضوع پرداخته شود که این انگاره ذهنی که بحران جمعیت، بحران حاکمیتی است، تقویت گردد. در نتیجه حلقه‌های میانی باید فعال شوند.
خادمی با تاکید بر ظرفیت‌های مردمی گفت: برای پیشبرد این کار سیاست آن است که ظرفیت مردمی بیش از پیش در مسئله جمعیت، فعال شود. ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، میزبان تمامی طرح‌های تخصصی و حرفه‌ای بخصوص در حوزه فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی هستیم.
منبع : مهر نیوز